اشتباهات صفحه تماس با ما

اگر وب سایتی برای کسب و کارتان دارید ، داشتن یک صفحه تماس با ما بسیار ضروری است تا مشتریان سایت بتوانند با شما در تماس باشند. اگر بازدیدکنندگان برای برقراری ارتباط با شما تلاش زیادی کنند نه تنها برای UX مضر است بلکه ممکن است در فروشتان نیز ضرر کنید. بنابراین برای کسب و کار شما هم خوب نیست! ما در این محتوا پنج اشتباه مربوط به صفحه تماس با ما را ذکر خواهیم کرد که قطعاً باید سعی کنید از آنها جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که محتوای مناسب در این صفحه می تواند هم تجربه کاربر و هم سئو سایت را بهبود بخشد.

  1. نداشتن صفحه تماس با ما

قبلاً گفته شد ، اما تکرار مجدد آن ضرری ندارد: هر وب سایت باید یک صفحه تماس با ما داشته باشد. به این فکر کنید که چگونه آنها می توانند به راحتی با شما تماس بگیرند یا اگر کسب و کار شما مکان فیزیکی دارد از شما بازدید می کنند. صفحه تماس با ما یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی وب سایت است و باید به گونه ای باشد که کاربر برای تماس به صفحه یا رسانه های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام ریدایرکت نشود چون ممکن است اصلا در این صفحات عضو نباشد یا بصورت موقت اکانت وی غیرفعال باشد.

 

  1. فقط یک فرم

اگر صفحه تماس شما از یک فرم تشکیل شده است و چیزی جز یک فرم نیست ، بهتر است بدانید که شما تمام نیازهای بازدید کنندگان خود را برآورده نمی کنید. به طور طبیعی ، همیشه افرادی وجود خواهند داشت که فرم را درک نمی کنند. بنابراین بهتر است یک گزینه دیگر مانند آدرس ایمیل یا شماره تلفن هم ارائه دهید.

 

در اینجا دو دلیل مهم اینکه چرا مردم ممکن است از فرم شما متنفر باشند یا آن را درک نکنند را به شما می گوییم :

 

  1. فرم شما خیلی طولانی است. فرم های طولانی خسته کننده هستند فرم ها را کوتاه و واضح نگه دارید.
  2. فرم شما ریسپانسیو نیست . یعنی در دستگاه های دیگر مانند همراه به درستی نمایش داده نمی شود.

 

 

  1. نامهای فانتزی و نامشخص برای صفحه تماس با ما

این کار باعث تنفر است که کاربر بخواهد در سایت شما جستجوی داخلی انجام دهد تا بتواند صفحه تماس با ما را پیدا کند؟ مسلماً قابل شناسایی نبودن این صفحه یکی از بدترین اشتباهات است. برای پیدا کردن این صفحه دو روش ساده وجود دارد:

 

“تماس با ما” را به فهرست اصلی منو و / یا به فوتر یا همان پاورقی خود اضافه کنید.

آدرس صفحه “تماس با ما” را به صورت example.com/contact/ قرار دهید.

برای داشتن بهترین و کاربر پسند ترین نتیجه ، پیشنهاد می کنیم در منوی اصلی وب سایتتان قرار دهید. اما همانطور که گفته شد ، قرار دادن آن در فوتر نیز معمول است

گزینه های دیگری مانند “با ما تماس بگیرید” یا “با ما در تماس باشید” به اندازه کافی گویا و واضح هست اما مواردی مانند “بیایید با کسب و کار صحبت کنیم” و سایر جمله های جذاب دیگر می توانند نتیجه معکوس دهند و مردم را گیج کنند. روشن کنید که این صفحه ای است که افراد می توانند با استفاده از یک زبان ساده با پشتیبان یا صاحب کسب و کار در ارتباط باشد.

  1. اطلاعات قدیمی و به روز نشده

مانند همه صفحات دیگر ، صفحه  تماس با ما در سایت شما نیز گاه به گاه به یک عشق و مراقبت لطیف احتیاج دارد. اگر دفتر کار خود را جابجا می کنید در وب سایت خود آن را آپدیت کنید. نماینده فروش جدید دارید؟ تغییرآدرس ایمیل دارید؟

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما در صفحه تماس با ما همیشه دقیق است.

 

این مورد را خیلی ساده نگیرید.

متأسفانه ، اطلاعات قدیمی و نادرست یکی از آن اشتباهات بسیار بزرگ صفحه تماس با ما است که بسیاری از ما ترجیح می دهیم گاهی اوقات آن را نادیده بگیریم و بگوییم “من همین روزها به آن رسیدگی می کنم” ویا “این مورد در لیست کارهای من است”. اجازه ندهید این یک مورد در لیست کارهای غقب مانده شما بیفتد

شدیدا توصیه می کنیم اطلاعات محتوای خود را هنگام هر تغییری سریعا به روز کنید. و اگر آدرس شما تغییر کرد ، اطمینان حاصل کنید که در این مرحله به Google هم اطلاع داده اید.

صفحه تماس با ما

  1. هیچ گزینه ای برای تماس خصوصی با شما وجود ندارد

گزینه هایی مانند “با من در توییتر صحبت کنید” یا حتی “یک نظر بگذارید” کافی نیست.

هنوز هم سایت هایی که از فرم نظرسنجی به عنوان فرم تماس با ما  استفاده می کنند وجود دارند! افرادی که از صفحه تماس شما بازدید می کنند احتمالاً فقط می خواهند با شما (نه بقیه مخاطبان شما) صحبت کنند .

 

آیا نمایش لینک های صفحات و شبکه های اجتماعی در یک صفحه تماس عاقلانه است؟ این بستگی به این دارد که آیا می خواهید افراد از طریق توییتر با شما تماس بگیرند و آیا اصلا صفحات رسانه های اجتماعی مانند  توییتر و اینستاگرام را کنترل می کنید. اگر در صفحه خود از اینستاگرام نام می برید و حداقل یک روز کامل اینستاگرام را بررسی نمی کنید ، بنابراین بهترین گزینه تماس برای وب سایت شما نیست.

 

بهترین گزینه ارائه دو فیلد برای تماس خصوصی با شما  فرم تماس به همراه آدرس ایمیل یا شماره تلفن است

به این ترتیب اگر یکی خراب شود ، بازدید کنندگان شما می توانند از روش دیگری استفاده کنند.

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *