قالب های وردپرس

تفاوت بین قالب های HTML و قالب های وردپرس

قالب های وردپرس یک صفحه وب از پیش طراحی شده یا مجموعه ای از صفحات وب HTML هستند که هر کسی می تواند با استفاده از آنها محتوای متنی و تصاویر خود را برای ایجاد یک وب سایت استفاده کند.

قالب های وب سایت که معمولاً با کد HTML و CSS ساخته می شوند (CSS برای طرح بندی و ظاهر سایت استفاده می شود) به همه امکان می دهد بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده وب یا طراح حرفه ای ، وب سایت خود را راه اندازی کنند.

حتی بسیاری از توسعه دهندگان نیز از قالب های وب سایت برای ایجاد سایت برای مشتریان خود استفاده می کنند .

قالب وبسایت این اجازه را می دهد تا هر کسی بتواند یک وب سایت شخصی یا تجاری با قیمت مناسب بسازد که بتواند در موتورهای جستجو لیست شود تا کاربران بتوانند محصول یا خدمات خاص شما را جستجو کنند.

تفاوت بین قالب های HTML و قالب های وردپرس

این روزها گزینه های زیادی برای ساخت یک وب سایت داریم که ممکن است در انتخاب بین آنها کاملا سردرگم شده باشید ، به خصوص اگر مبتدی یا تازه وارد هستید.

این مقاله برای همه کسانی است که درک کاملی از HTML و وردپرس ندارند و باید تفاوت واضح بین این دو اصطلاح را بدانند.

ما مقداری این موضوع را روشن خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ویژگی های اصلی تفاوت بین وردپرس و HTML :

اکنون ده مورد از ویژگی های اصلی تفاوت بین وردپرس و HTML را برایتان شرح می دهیم تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب بین آنها برای راه اندازی سایت خود داشته باشید .

 

  1. تعریف اصلی

 

وردپرس یک CMS رایگان (سیستم مدیریت محتوا) است که به شما امکان می دهد وب سایت یا وبلاگ خود را بر اساس ساختار موردنظرخود بسازید.

استفاده از ساختار وردپرس برپایه قالب های آن مقدور است ، بنابراین شما می توانید با استفاده از کشیدن و رها کردن عناصر و المان های مختلف ، یک قالب آماده را تنظیم کنید و محتوای خود را اضافه کنید.

HTML مخفف Hypertext Markup Language است

به عبارت دیگر HTML یک کد برنامه نویسی است که به شما امکان می دهد اطلاعات را در یک صفحه نمایش دهید.

برای قالب بندی قسمت های مختلف (عناوین ، پاراگراف ها ، تصاویر و غیره) باید از تگ های HTML استفاده کنید. اما قبل از کار با HTML ، شما باید یاد بگیرید که چگونه کد HTML را ویرایش کنید. کار خیلی پیچیده ای نیست ، اما به هرحال باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ، می توانید صفحات HTML را با استفاده از نرم افزار Dreamweaver یا هر ویرایشگر HTML دیگری ایجاد کنید. ساده ترین راه کار با HTML تهیه یک قالب آماده است و فقط می توانید سفارشی سازی آن  را انجام دهید.

  1. کاربرد عملی

 

میلیون ها نفر از وردپرس به عنوان پلتفرمی برای وبسایتشان و فعالیت های وبلاگ نویسی استفاده می کنند

HTML نیز برای وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت های بسیار خوبی را برای پروژه های وب تجاری ، شخصی فراهم می کند.

 

  1. source یا منبع

 

وردپرس یک پلت فرم منبع باز است که توسط جامعه توسعه داده می شود.

این بدان معنی است که هر کسی می تواند این CMS را با نصب پلاگین ها ، قالب های مختلف تغییر دهد و شما می توانید در سایت خود آن را پیاده سازی کنید.

 

در مورد HTML اما باید بگوییم که منبع بسته است ، به این معنی که فقط شما یا کد گذار می توانید تغییرات لازم را در کد ایجاد کنید.

  1. تم یا قالب

 

فقط فایل های وردپرس تم نامیده می شوند و می توانند از طریق پنل مدیریت وردپرس مدیریت شوند. یک قالب شامل صفحات است ، آنها در یک پایگاه داده ذخیره می شوند و به هم لینک داده می شوند ، بنابراین شما می توانید فقط با چند کلیک ساده استایل آن را تغییر دهید.

 

طرحی را که مبتنی بر فناوری HTML است قالب می گویند و می توان آن را در هر ویرایشگر HTML ویرایش کرد. قالب HTML نمی تواند در سایت وردپرسی نصب شود زیرا در ساختار خود سیستم مدیریت محتوای WP را ندارد.

  1. الزامات نرم افزار

 

قبل از خرید هرگونه طراحی یا قالبی برای وب سایت خود ، لطفا به پیش نیازهای آن توجه کنید.

به عنوان مثال ، در سایت ما می توانید تمام اطلاعات لازم را در سایدبار سمت چپ محصول مشاهده کنید. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا طرح ارائه شده بر روی وردپرس یا HTML اجرا می شود یا خیر.

 

  1. محدودیت در طراحی

وردپرس شامل ماژول هایی است که می تواند در مکان های خاصی از یک صفحه مورد استفاده قرار گیرد. شما فرصت های زیادی برای پیاده سازی ایده های خلاقانه خود دارید .

 

اما کار با HTML ، سطح مهارت های برنامه نویسی شما محدود می شود و طراحی وب سایت مورد انتظار شما عملی نمی شود.

  1. به روزرسانی ها

اگر می خواهید این به روزرسانی ها را خودتان انجام دهید ، در وردپرس باید وارد سیستم پیشخوان شوید و به راحتی به روزرسانی متن یا تصویر را انجام دهید.

در مورد سایت HTML ، برای به روزرسانی باید از ویرایشگر HTML استفاده کنید.

 

  1. بروزرسانی های مکرر

 

اگر می خواهید دائماً به روزرسانی کنید و محتوای تازه به پایگاه داده خود اضافه کنید ، WordPress بهترین گزینه خواهد بود .

 

اما اگر قصد دارید وب سایت خود را فقط چند بار در سال به روز کنید ، منطقی است که از HTML استفاده کنید .

 

  1. سئو

 

سایت وردپرس دوستدار SEO است ونیاز به صفحات با ساختار مناسب و همچنین استفاده از برخی افزونه های SEO برای به حداکثر رساندن سئو نیاز دارد.

 

وقتی با HTML کار می کنید ، باید به ساختار صفحه و تگ ها در حین ساخت توجه کنید ، بنابراین SEO وب سایت شما در حین ساخت می بایست بهینه سازی شود.

  1. طرح انعطاف پذیر

 

این ویژگی ارزشمند را می توان هم در قالب وردپرس و هم در قالب HTML ایجاد کرد.

می توان قالب وردپرس Responsive را با هر وضوح صفحه ای تنظیم کرد و تجربه کاربری فوق العاده ای را برای شما و بازدید کنندگان فراهم می کند.

 

برخی از قالب های  HTML در ساختار خود دارای طرح  responsive هستند ، اما شما باید این گزینه را در لیست ویژگی ها علامت بزنید یا آن را روی تلفن همراه خود امتحان کنید. بیشتر قالب های HTML که دارای طرح responsive هستند ، قالب های Bootstrap نامیده می شوند.

HTML یا وردپرس؟

در نهایت با مطالعه ی این مقاله می بایست جمع بندی کرده و با توجه به نیازتان بتوانید تصمیم نهایی خود را برای انتخاب یکی از آنها بگیرید.

اگر فقط یک وب سایت کوچک می سازید که بعید به نظر می رسد بعدها بروزرسانی هایی داشته باشد یا به محتوای جدیدی نیاز داشته باشد ، HTML یک روش خوب است.

اما برای هر چیز دیگری ، مطمئناً قالب های وردپرس گزینه بهتری خواهد بود، به ویژه درصورتی که به برنامه نویس دسترسی نداشته باشید ، این مورد بیشتر صدق می کند.

سهولت استفاده از وردپرس، همراه با توسعه پذیری آن ، موجب شده است که اکنون بیش از 39.5 درصد از کل وب سایت های اینترنت را تأمین می کند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *