ابزارها و منابع رنگی

ابزارها و منابع رنگی

آیا به کمی سرعت و تقویت در منابع الهام بخش خود نیاز دارید؟ ما برخی از ابزارها و منابع رنگی مفید را که اخیراً کشف کرده ایم جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم از خلاقیت خود بیشترین بهره را ببرید .

امروز ، ما ابزارها و منابع رنگی را برای انواع پروژه ها ، از انواع پالت ها و تولیدکننده های رنگ گرفته تا کنتراست مناسب برای پروژه های شما به شما معرفی می کنیم. این مجموعه به هیچ وجه کامل نیست ، بلکه مجموعه ای از مواردی است که ما آن را مفید دانسته و امیدواریم کار روزانه شما را پربارتر و کارآمدتر کند.

 

متغیرهای CSS و HSLA

معمولاً چگونه رنگ ها را در CSS تعریف می کنید؟ با HEX؟ RGBA؟ یا از HSLA استفاده می کنید؟ ماکسیم هکل از ترکیبی از HEX و RGBA استفاده کرد ، تا اینکه با الگوی هوشمندانه ای روبرو شد که به او کمک کرد تا آشفتگی اش را رفع کند و پایگاه کد خود را سبک کند. بر اساس: متغیرهای HSLA و CSS.

HSLA مخفف کلمه Hue Saturation Lightness Alpha است ، چهار مولفه اصلی لازم برای تعیین رنگ.

وقتی از رنگهای مشابه استفاده می کنید، برای مثال ، سایه های مختلف آبی ، متوجه می شوید که رنگ و اشباع یکسانی دارند.

با رویکرد ماکسیم ، می توانید قسمتی از رنگ و اشباع را از طریق متغیر CSS تعریف کرده و از آن برای تعیین سایر رنگهای خود استفاده کنید .

coolors.co

آیا نیاز به ایجاد پالت رنگ دارید؟ یک ابزار مفید برای کمک به شما در انجام این کار سایت Coolors است.

 

در قلب Coolors یک پالت رنگی براق وجود دارد: برای شروع ، یک پالت تصادفی به شما پیشنهاد می کند که می توانید با بازی با سایه ها آن را تنظیم کنید یا در صورت تمایل ، آن را با معرفی رنگ های جدید به طور کامل تغییر دهید.

Coolors

Coolors همچنین به شما امکان می دهد یک پالت از عکس انتخاب کرده و کلاژ ، شیب و پالت گرادیان ایجاد کنید. یک کنتراست نسبت کنتراست رنگ متن و پس زمینه را برای شما محاسبه می کند تا مطمئن شوید ترکیبات رنگی شما قابل دسترسی هستند. و اگر فقط به کمی الهام نیاز دارید ، هزاران تم رنگی نیز در انتظار شما هستند – فقط روی رنگهایی که دوست دارید کلیک کنید تا کد رنگ در کلیپ بورد شما کپی شود.و شما از آن لذت ببرید.

 

colors.lol

آیا تا به حال به ترکیب رنگ صورتی ملایم با صورتی یک هندوانه ی نرسیده و یا صورتی یه تکه از چوب جنگل برای پروژه خود فکر کرده اید؟ خوب ، آنچه ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد ، مفهوم رنگها است.

colors.lol  یک سایت الهام بخش از رنگ با “پالت های رنگی با طیف وسیع” ، همانطور که خالق آن Adam Fuhrer توصیف کرده است.

colors.lol

 

CopyPalette

اگر تا به حال سعی کرده اید یک پالت رنگی تک رنگ ثابت ایجاد کنید ، بدانید که این کارمی تواند یک کار خسته کننده باشد. پس از اینکه یک نفردستورات نامتناهی کپی و پیست را ایجاد کرد تا یک پالت زیبا ایجاد کند ، دیمیتریس راپتیس تصمیم گرفت آن را تغییر دهد. راه حل او CopyPalette است یکی از بهترین ابزارها و منابع رنگی است

 

 

CopyPalette به شما امکان می دهد به آسانی پالت رنگ ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب رنگ پایه ، نسبت کنتراست سایه ها و تعداد تنوع رنگی است که می خواهید داشته باشید ، و این ابزار یک پالت رنگی کاملاً متعادل ایجاد می کند که می توانید آن را کپی و در پروژه خود استفاده کنید. یک ابزار طراحی صرفه جویی در وقت به معنای واقعی

 

colorbox.io

صحبت در مورد رنگ می تواند مشکل باشد. چیزی که یک نفر از آن به عنوان بنفش یاد می کند ، ممکن است برای شخص دیگری رنگ دیگری باشد. اما منظور آنها از آن دقیقا چه رنگی است؟ برای جلوگیری از سوء تفاهم ، تیم طراحی در Lyft سیستم رنگ مخصوص خود را ارائه دادند که یادگیری آن برای طراحان و توسعه دهندگان آسان است. آنها منبع آن را باز کرده اند ، بنابراین تیم شما نیز می تواند از آن استفاده کند:

colorbox

 

colorbox

 

coolbackgrounds.io

یک گرافیک زیبا در پس زمینه می تواند توجه همه را به خود جلب کند ، جذابیت پروفایل رسانه های اجتماعی شما را ارتقا دهد یا صفحه اصلی تلفن شما را زیبا کند. برای ایجاد پس زمینه های انتزاعی و رنگارنگ ، پروژه Cool Backgrounds Moe Amaya اکنون بهترین تولیدکنندگان پس زمینه جاوا اسکریپت را دارند.

coolbackgrounds

coolbackgrounds

 

 

shapy.app

Shapy. در پشت این نام زیبا ، یکی از بهترین ابزارها و منابع رنگی قدرتمند پنهان شده است: یک ویرایشگر گرادیانتی که توسط ویکتوریا برگکیست ایجاد شده است. Shapy به شما امکان می دهد قدرت CSS را کشف کنید ، با ایجاد لایه ها و حرکت بر روی شیب ها بر روی یک تگ div ، شکل ها و تصاویر را ایجاد کنید.

shapy.app

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *