کد اسکیما

کد اسکیما چیست

اگر صاحب وبسایت هستید و به تازگی کار خود را آغاز کرده اید، به احتمال زیاد با عبارت ها و واژه های مختلفی برخورد داشته اید. بعضی از این عبارت ها مواردی تخصصی هستند که برای درک آن ها نیاز به آموزش خواهید داشت. یکی از این موارد کد اسکیما می باشد. اسکیما (schema) زبان نشانه گذاری است که کاربرد اصلی آن کمک کردن به موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت است. از طریق کدهای اسکیما موتورهای جستجو می توانند اطلاعات بیشتری درباره محتوای موجود در وب سایت به دست آورده و آن را به کاربران ارائه دهند.

در واقع می توان گفت با استفاده از کد اسکیما در وردپرس، صفحات مختلف وب سایت را برای موتورهای جستجو نشانه گذاری کرد. این کدها کاربرد بسیار مهمی داشته و به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های برتر جستجوی گوگل داشته باشید.

می دانید که روزانه و به صورت لحظه ای میلیون ها مطالب در صفحات مختلف وب سایت ها بروز رسانی می شود. اما فاکتورهایی وجود دارد که موجب می شود برخی از این وبسایت ها شانس بیشتری برای کسب رتبه در صفحه نتایج گوگل داشته باشند. استفاده از کد اسکیما یکی از همین فاکتور ها است. به عبارت دیگر می توان گفت یکی از کاربرد های کد اسکیما تاثیر گذاری بر سئو سایت می باشد.

استفاده از کد schema باعث می‌شود موتور های جستجو راحت‌ تر با سایتتان ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. قطعاً درک بهتر صفحات سایت به نفع شماست و باعث می‌ شود. در صورت رعایت قوانین موتور های جستجو و سایر اصول سئو رتبه خوبی بگیرید. در ادامه با آموزش کامل استفاده از پلاگین اسکیما در وردپرس با شما همراه هستیم.

کد اسکیما یا Schema Markup چیست؟

کد اسکیما برای نشانه گذاری صفحات مختلف یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این کد ها می توانید حوزه فعالیت سایت خود را به صورت شفاف تر به ربات های موتورهای جستجو توضیح دهید. این کد ها به ربات ها و موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از محتوای صفحات یا مقالات شما داشته باشند.

همانطور کهمی دایند که سئو و بهینه سازی وب سایت اهمیت بالایی دارد. بدون توجه به فاکتور و الگوریتم هایی که گوگل برای سئو در نظر گرفته، شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. اگرچه شاید بسیاری از وب سایت ها تا کنون بدون دشاتن هیچ استراتژی سئو فعالیت کرده باشند. اما رویکرد بلندمدت گوگل بر این اساس است که سایت های بهینه تر، رتبه های بهتری در نتایج جستجو داشته باشند. به طور کلی سئو در دو دسته قابل بررسی است. سئو داخل پیج (On-page SEO) و سئو خارج سایت (Off-page SEO)

Schema.org چیست؟

منظور از Schema.org، یک فعالیت مشترک و همگانی با هدف ایجاد، نگهداری و ترویج اسکیما داده های ساختار بندی شده در اینترنت است. به صورت خلاصه می توان گفت که Schema.org یک دیکشنری جهانی است که از آن برای نشان گذاری داده های ساختار بندی شده در وب سایت ها استفاده می شود و هدف آن کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر داده ها است.

فواید نشانه گذاری اسکیما چیست؟

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، مهمترین مزیت اسکیماها ارائه زمینه اضافی و امکان درک بیشتر به موتورها جستجو است. این زمینه اضافی باعث می شود تا شانس نمایان و برجسته شدن وب سایت در فضای رقابتی افزایش یابد.

اما باید به خاطر داشت که اسکیماها مزایای دیگر هم دارند. از جمله این مزایا می توان به کمک در غنی تر کردن نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجواز لحاظ مواردی مانند موقعیت مکانی، فیلم ها و تصوایر موجود، فرصت های شغلی و مانند آن می شود. مزیت دیگر اسکیما کمک به موتورهای جستجو در زمینه جستجوی صوتی است.

اگر در حوزه سئو فعالیت می‌کنید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید رعایت شود، سئو داخلی (On-page-SEO) است. سئو داخلی شامل رعایت کردن نحوه استفاده از تگ‌های مختلف، اضافه کردن alt به تصاویر موجود در سایت، صحیح نوشتن URL و… می‌باشد. نشانه‌ های اسکیما نیز عامل دیگری در سئو درون صفحه است.

کاربرد اسکیما در سئو

هر چند نشانه گذاری اسکیما زیر مجموعه‌ای از سئو داخلی محسوب میشه؛ اما در حقیقت اسکیما در بهینه سازی سایت تاثیر مستقیم نداره؛ بلکه تاثیرات خودش رو به صورت غیر مستقیم در سئو سایت القا می‌کنه.

اسکیما با ارائه اطلاعات دقیق‌تر در راستای درک بهتر محتوای صفحات سایت نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کنه راحت‌تر و سریع‌تر محتوای صفحات وب سایت‌تون رو درک کنن؛ بلکه روی جذب کاربران به کلیک روی لینک سایت شما در صفحه نتایج هم تاثیر مثبت میذاره. به عبارت دیگه استفاده از کدهای نشانه گذاری اسکیما با افزایش نرخ تبدیل، در سئو سایت شما تاثیر میذاره. علاوه بر این با کمک به موتورهای جستجو در درک صفحات، منجر به این میشه که سرعت ایندکس شدن صفحات سایت افزایش پیدا کنه؛ در نتیجه فرآیند سئو با سرعت به مراتب بهتری ادامه پیدا می‌کنه.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.08 (12 رای)