خطای allowed memory size exhausted

رفع خطای allowed memory size exhausted

آیا در وردپرس خطای allowed memory size exhausted مشاهده می کنید؟ این یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است و می توانید با افزایش مقدار  php memory limit در وردپرس به راحتی آن را برطرف کنید.

در این مقاله ، نحوه رفع خطای allowed memory size exhausted  با افزایش php memory limit را به شما نشان خواهیم داد.

خطای allowed memory size exhausted چیست؟

وردپرس به زبان PHP نوشته شده است که یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. هر وب سایتی برای عملکرد صحیح به سرور میزبانی قوی نیاز دارد.

 

سرورهای وب مانند رایانه ها هستند. آنها برای اجرای کارآمد چندین برنامه به طور همزمان به حافظه نیاز دارند. سرورها اندازه حافظه خاصی را به برنامه های مختلف از جمله PHP اختصاص می دهند.

 

وقتی کد وردپرس شما به حافظه بیشتری نسبت به حافظه پیش فرض اختصاص داده شده نیاز دارد ، این خطا را مشاهده می کنید.

allowed memory size exhausted

به طور پیش فرض ، وردپرس به طور خودکار سعی می کند محدودیت حافظه PHP را در صورت کمتر از 64 مگابایت افزایش دهد. با این حال ، 64 مگابایت اغلب به اندازه کافی بالا نیست.

 

با این وجود ، بیایید ببینیم چگونه می توان به راحتی محدودیت حافظه PHP را در وردپرس افزایش داد تا از این خطای محدودیت حافظه جلوگیری شود.

 

بیشتر بدانید:

خطاهای متداول آپلود تصویر وردپرس و نحوه رفع آنها

افزایش محدودیت حافظه PHP در وردپرس

ابتدا وارد پنل هاست خود شوید سپس باید فایل wp-config.php را در سایت وردپرس خود ویرایش کنید. این فایل در مسیر فایل منیجر و سپس public_html   هاست شما قرار دارد .

 

در مرحله بعد ، شما باید این کد را در فایل wp-config.php درست قبل از خطی که می گوید ”  ‘That’s all, stop editing! Happy blogging.’ قرار دهید.

 

define (‘WP_MEMORY_LIMIT’ ، 1024M’)؛

این کد به وردپرس می گوید محدودیت حافظه PHP را به 1024 مگابایت افزایش دهد.

 

پس از اتمام کار ، باید تغییرات خود را در فایل wp-config.php مجدد ذخیره کنید.

 

اکنون می توانید از سایت وردپرس خود دیدن کنید و می بینید که خطای allowed memory size exhausted ناپدید شده است.

 

 

ما همچنین راهنمای گام به گام نحوه یافتن و ویرایش فایل wp-config.php داریم.

 

توجه: اگر این راه حل برای شما کار نکرد ، این بدان معناست که ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما به وردپرس اجازه نمی دهد php memory limit را افزایش دهد. شما باید از ارائه دهنده میزبانی وب خود بخواهید تا php memory limit  را به صورت دستی افزایش دهد.

 

نکته مهم در اختصاص حافظه به PHP

دقت کنید که تا جای ممکن نباید حافظه را بیش از حد به PHP اختصاص دهید. چرا که این محدوده برای PHP تعیین می شود تا از بروز مشکلاتی که هنگام اجرای هم زمان برنامه ها روی می دهند جلوگیری شود. بنابراین این که به PHP مقداری را بیشتر از حد نیاز آن اختصاص دهیم نه تنها یک اقدام مثبت نیست؛ بلکه ممکن است برای سیستم مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

 

همچنین اگر دسترسی به سی پنل ندارید و میخواهید خیلی سریع این مشکل را رفع کنید می توانید با حذف یا غیر فعال کردن بعضی از افزونه ها مشکل را رفع کنید و در نظر داشته باشید که نصب افزونه های غیر ضروری در سایت شما ممکن است باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود . بنابراین تا حد امکان از نصب هر افزونه ی غیر ضروری خودداری کنید و بعد از رقع این مشکل حتما سراغ بهینه سازی وردپرس خود بروید تا از نظر سرعت ، عملکرد سایت خود را ارتقا ببخشید.

ما امیدواریم این مقاله به شما در رفع این خطای دپرس با افزایش مقدار memory limit کمک کرده باشد

 

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً صفحه ی اینستاگرام ما را دنبال کنید و در بخش نظرات این صفحه نظر و اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *