انواع SSL

انواع گواهینامه SSL

انواع گواهینامه ssl را می شناسید؟ گواهینامه های ssl به چند نوع تقسیم می شوند؟ انواع مختلفی از گواهینامه های SSL وجود دارد  و اگر به دنبال گواهینامه ssl هستید ، ممکن است با اصطلاحاتی مانند Wildcard SSL ، SAN SSL ، اعتبار سنجی سازمان و غیره روبرو شوید.

اگر از انواع گواهینامه SSL خیلی آگاه نیستید ، ممکن است این شرایط شما را گیج کند. برخی از این اصطلاحات مترادف هستند ، برخی به انواع مختلفی از گواهینامه های SSL اشاره دارند و برخی حتی بر اساس طبقه بندی های خاص رمزگذاری.

گواهینامه های SSL در درجه اول به دو عامل تقسیم می شوند – سطح اعتبار سنجی که ارائه می دهند و تعداد دامنه ها یا زیر دامنه هایی که می توانند آنها را پشتیبانی کنند.

انواع گواهینامه ssl را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید:

انواع گواهینامه ssl
types of ssl certificates

انواع گواهینامه SSL – سطح اعتبار سنجی

سه سطح اعتبارسنجی ارائه شده توسط گواهینامه های SSL وجود دارد – اعتبار دامنه ، اعتبار سنجی سازمان و اعتبار سنجی تمدید.

گواهینامه های اعتبار دامنه (DV)

گواهینامه های DV بسیار پرکاربرد هستند و می توانند ارتباط سرور-مرورگر را تضمین کنند. می توانید با تأیید صحت مالکیت دامنه اقدام به خرید و نصب گواهینامه ssl نمایید.

گواهینامه های DV برای وب سایت هایی مناسب هستند که قصد هزینه های سنگین در سال های ابتدایی فعالیت سایت را ندارند.

برای خرید گواهینامه ی ssl از نوع dv اینجا کلیک کنید

گواهینامه های اعتبار سازمان (OV)

گواهینامه های OV یک قدم بالاتر از گواهینامه های معتبر دامنه هستند. آنها علاوه بر ارائه اعتبار سازمانی / شغلی ، ارتباطات سرور و مرورگر را نیز تضمین می کنند. برای به دست آوردن این گواهینامه ها ، باید ثابت کنید که فعالیت وب سایت شما قانونی است.

از نظر ظاهری ، گواهینامه های OV دقیقاً مانند گواهینامه های DV به نظر می رسند. فقط کاربرانی که روی نماد قفل کلیک می کنند تا نوع اعتبار سنجی را بررسی کنند ، در می یابند که این یک گواهی OV است. به همین دلیل ، آنها خیلی محبوب نیستند زیرا همانند گواهینامه های DV اما گران تر هستند.

گواهینامه های اعتبار سازمان مناسب برای افرادی که دارای مشاغل قانونی هستند ، مناسب است که وب سایت آنها اطلاعات حساس را از کاربران خود جمع می کند ، اما کسانی که هزینه اضافی یک گواهی EV را نمی خواهند.

گواهینامه های تمدید اعتبار (EV)

گواهینامه های EV قابل اعتماد ترین گواهینامه ها هستند. آنها البته بسیار گران هستند و چند روز یا حتی چند هفته طول می کشد تا آنها را صادر کنند. به منظور دریافت آنها ، سازمان صدور گواهینامه (CA) برای اطمینان از قانونی بودن و ایمن بودن آن ، بررسی كامل در مورد فعالیت وب سایت را انجام می دهد. آنها همچنین تأیید می کنند که هویت سازمان با سوابق رسمی مطابقت دارد و مالک حق استفاده از دامنه مشخص شده را دارد.

از نظر ظاهری ، گواهینامه های EV نوار آدرس سبز را به همراه علامت قفل قفل ارائه می دهند. کاربرانی که آن را مشاهده می کنند بلافاصله متوجه می شوند که وب سایت کاملاً قابل اعتماد است.

گواهینامه های EV برای وب سایت های تجارت الکترونیک مناسب ترین هستند.

گواهینامه های Wildcard

گواهینامه های Wildcard SSL می توانند همزمان چندین زیر دامنه را در یک زمان واحد تضمین کنند. به عنوان مثال ، اگر دامنه ای به نام .website.com دارید ، می تواند login.website.com و Payment.website.com را نیز ایمن کند.

برای اطمینان از زیر دامنه های مختلف ، شما باید قبل از نام دامنه ستاره (*) اضافه کنید. به عنوان مثال ، هنگام خرید گواهی نامه باید  website.com.* را وارد کنید.

این گواهینامه برای صاحبان وب سایت که دارای یک دامنه اصلی اما زیر مجموعه های مختلف و زیر دامنه های مختلف در آن وجود دارد مناسب است.

گواهینامه های چند دامنه / SAN / UCC

گواهینامه های چند دامنه می توانند همزمان با حداکثر 100 دامنه به همراه تمام زیر دامنه های موجود را ایمن کنند. به عنوان مثال ، می تواند .website.com ، .website.org ، .browser.com ، .browser.org و همه زیر دامنه های آنها را ایمن کنند.

این نوع گواهینامه ها برای مشاغل بزرگ و سازمانهایی که دارای چندین وب سایت می باشند مناسب هستند.

اگر دامنه ی شما ir است انواع گواهینامه ی ssl را که در این مقاله به آن اشاره شده است می توانید ازشرکت صادر کننده ی Certum تهیه کنید که البته برای دامنه های بین المللی نیز صادر می کند

منبع

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *