تفاوت گواهینامه ssl رایگان و پولی

سوالی که برای اکثر کسانی که قصد تهیه ی گواهینامه امنیتی اس اس ال را دارند پیش می آید این است که آیا گواهینامه SSL پولی از گواهی رایگان بهتر است؟
چه تفاوتی میان این دو است ؟
چرا باید برای گواهی SSL ای که رایگان هم وجود دارد هزینه بپردازم؟
این سوالی است که همیشه از فروشنگان ssl  پرسیده می شود

اینها همه سوالات خوبی هستند که یوز اس اس ال در این مقاله به همه ی آنها پاسخ خواهد داد

در عصری که هر روز تعداد تلاش های هکرین برای هک کردن وبسایت ها و کلاهبرداری ها در حال افزایش است ، صاحبان وب سایت و کاربران آنلاین نسبت به امنیت آنها بسیار نگران شده اند. در نتیجه ، نصب یک گواهی SSL به یک پیش نیاز برای هر وب سایت تبدیل شده است. گواهینامه های SSL نه تنها به عنوان یک سلاح ارزشمند برای امنیت وب عمل می کنند ، بلکه می توانند به شما کمک کنند تا سئوی سایت را ارتقا دهید.

همانطور که احتمالاً می دانید ، دو نوع گواهی SSL وجود دارد. مورد اول “گواهی SSL رایگان” است که همانطور که از نام آن پیداست به صورت رایگان در دسترس است. گواهی دیگری نیز وجود دارد که هزینه بابت آن پرداخت می شود ، به سادگی با عنوان “گواهی SSL” شناخته می شود. بیایید نگاه دقیق تری به هردو داشته باشیم.

تفاوت های اصلی بین SSL رایگان و SSL پولی:

سطح اعتبارسنجی در گواهینامه ssl رایگان و پولی:

گواهینامه های SSL رایگان فقط Domain Validation (DV) هستند. تفاوت اوان گواهینامه ها  را اینجا بخوانید.
 معمولاً از آنها برای  وب سایت های کوچک و وبلاگ ها استفاده می شود. گواهینامه های SSL رایگان گواهی نامه های اعتبار سنجی سازمان (OV) و اعتبار سنجی گسترده (EV) را ندارند. در حالی که گواهینامه های SSL پولی دارای گزینه های OV & EV هستند که برای محافظت از وب سایت های تجاری کاملاً ضروری است.

دوره اعتبار

گواهینامه های SSL رایگان برای 30 تا 90 روز صادر می شوند. در نتیجه ، صاحب وب سایت باید گواهینامه را هر 30 تا 90 روز تمدید کند. اما گواهینامه های پولی می توانند برای مدت زمان 1-2 سال صادر شوند.

 

ضمانتنامه یا گارنتی :

گواهینامه های رایگان هیچ ضمانتی ندارند اما گواهینامه های معتبر پولی مبلغ مشخصی را به عنوان ضمانت حفظ اطلاعات تعیین می کنند

برای بسیاری از کاربران SSL رایگان انتخابی مناسب است. اگر می دانید در نصب و مدیریت گواهینامه ها مشکلی ندارید و اگر سایت شما هیچ فرمی برای ورود اطلاعات کابران ندارد اگر سایت فروشگاهی ندارید اگر کاربر نیازی ندارد برای استفاده از سایت شما حتما به آن اطمینان کند بنابراین SSL رایگان عالی است. اما برخی از وبسایت ها نیز وجود دارند که نباید از SSL رایگان استفاده کنند:

  • سایت های فروشگاهی
  • سایت هایی که کاربر برای استفاده از آن نیازمند ثبت نام و وارد کردن اطلاعات دارد
  • سایت های پربازدید و معروف  
  • وب سایتهای دولتی و سازمانی
  • افرادی که توانایی نصب و پیکربندی ssl  را ندارند

گواهینامه های SSL  پولی چه کاری انجام می دهند که ssl  های  رایگان انجام نمی دهند؟

قدرت رمزنگاری در هر دو نوع گواهینامه بالاست  اما گواهینامه های SSL پولی دارای سطح اعتبارسنجی بالاتری هستند که در برخی گواهینامه ها می توانند مشحصات تأیید شده سازمان را به کاربران نمایش دهند ، نه فقط در مورد دامنه مورد نظرشان بلکه در مورد شرکت یا سازمانی که پشت آن هستندکه به آن تایید اعتبار برند گفته می شود

گواهینامه های SSL پولی با پشتیبانی 24/7 ارائه می شوند که این یک عامل بزرگ برای بسیاری از افراد است

چرا شرکت ها نباید از SSL رایگان استفاده کنند؟

شرکت ها دارای زیرساخت های گسترده ای هستند که  بهتر است از گواهی های پولی به دلیل تایید احراز هویت برند تجاری که ارائه می دهند استفاده کنند. کاربران سایت نیاز دارند که بدانند چه کسی در پشت وب سایت قرار دارد و SSL یکی از راه های ارائه این اطلاعات است.

خب بصورت کلی تفاوت گواهینامه ssl رایگان و پولی را مرور می کنیم:

گواهینامه ssl رایگان و پولی

تفاوت گواهینامه ssl رایگان و پولی در یک نگاه:

SSL رایگان:

تنها معتبر برای یک دامنه

نامناسب برای وب سایت های تجارت الکترونیکی و دولتی

ممکن است اعتماد و اطمینان مشتریان کم شود

طول عمر محدود (مانند 30 روز یا 90 روز)

SSL پولی:

گزینه های مختلفی مانند DV SSL ، OV SSL ، EV SSL ، SAN ، Wildcard و غیره.

مناسب برای هر پلتفرم تجاری

دسترسی طولانی مدت (مانند 1 یا 2 سال)

مبلغ گارانتی

نتیجه

امروز ، امنیت وب سایت به یکی از مهم ترین مسائل تبدیل شده است و گواهینامه های SSL کمک بزرگی به صاحبان سایت می کنند. هیچ انكاری وجود ندارد كه گواهینامه های SSL رایگان گزینه بسیار خوبی برای بسیاری از افراد است ، اما همانطور كه در بالا گفته شد ، محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. گواهی رایگان برای کسی که می خواهد وبلاگ خود یا حتی یک وب سایت کوچک را اداره کند گزینه ای ایده آل است.

اما وقتی صحبت از مشاغل واقعی می شود ، چیزی برای فکر کردن وجود ندارد ، وجود دارد؟
اگر گواهینامه های SSL رایگان مناسب بودند ، تمام وب سایت های پیشرو تجارت الکترونیکی از آنها استفاده می کردند ، درست است؟
اما آنها نمی کنند و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. گواهینامه های SSL پولی می توانند با اعتمادی که در ذهن مشتری ایجاد می کنند می توانند به پیشرفت وبسایت سرعت ببخشند و در نهایت درآمد را افزایش دهند. اگرچه باید مقدار کمی از آن را جلوتر بپردازید ، اما مطمئناً بعداً میوه آن را می چشید. از این گذشته ، هیچ چیز خوبی به صورت رایگان به دست نمی آید … درست است؟

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *