تاثیر گواهینامه SSL روی سئو

تاثیر گواهینامه SSL روی سئو

HTTPS چیست؟

تاثیر ssl در سئو ؟ بهتر است ابتدا با اصول اولیه شروع کنیم. “s” در انتهای قسمت “http” یک URL به معنای ایمن بودن وب سایت است. معمولا HTTPS سایت ها شامل کلید SSL 2048 بیتی هستند و می توانند از طریق احراز هویت و رمزگذاری ، از اتصال سایت محافظت کنند. هنگام نصب بر روی سرور ، یک گواهینامه SSL قفل و پروتکل https را فعال می کند و اتصالات ایمن را از سرور به مرورگر امکان پذیر می کند.

وب سایت های ایمن می توانند با برقراری اطلاعات در سه لایه ، از اتصال کاربر محافظت کنند:

رمزگذاری تضمین می کند که فعالیت کاربر نمی تواند ردیابی شود یا اطلاعات آنها به سرقت برود

یکپارچگی داده مانع از خراب شدن پرونده ها هنگام انتقال می شود و احراز هویت در برابر حملات محافظت و اعتماد کاربر را تقویت می کند

اما چگونه گواهینامه های SSL بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارند؟

تاثیر ssl در سئو

SSL چگونه به SEO کمک می کند؟

شاید اغراق نباشد که گواهینامه ssl بیش از محتوای درون سایت می تواند تأثیر مثبتی در رتبه بندی ، ترافیک و تبدیل های بالقوه سایت شما به یک سایت با رنک بالا داشته باشد. یکی از مهمترین عوامل توسعه سایت امنیت وب سایت است.

رتبه بندی

در سال 2014 ، گوگل الگوریتم های به روز شده در صفحات وب را به نفع وب سایت های دارای HTTPS تغییر داد و تاثیر گواهینامه SSL روی سئو را به صورت مشخص اعلام کرد. ابتدا ، این یک تغییر کوچک در الگوریتم رتبه بندی کلی بود و سایت های HTTPS فقط رتبه های جزئی را افزایش می دادند. اما همان زمان گوگل اعلام کرد که ممکن است در آینده این سیگنال ها را تقویت کنند.

در سال 2015 ، گوگل اظهار داشت كه اگر سیگنالهای كیفیت برای دو نتیجه جستجوی مختلف در همه موارد دیگر مساوی باشند ، ممكن است افزایش سطح رتبه تاثیر گرفته از HTTPS آنها باشد. به این معنا که اگر وب سایت شما از نظر سرعت ، تگ ها و عناوین ، تازه بودن محتوا و غیره با وب سایت رقیب شما برابر باشد اما وب سایت رقیب شما دارای HTTPS است و وب سایت شما نیست ، Google به احتمال زیاد آنها را برتر از شما قرار می دهد.

رابطه ssl و سئو

امروزه به چه صورت است؟ حدود 55٪ از کلیه وب سایتها ایمن هستند و 40٪ از نتایج صفحات جستجوی ارگانیک Google شامل سایت های HTTPS هستند. گوگل وب مسترها را ترغیب کرده است که شرایط خرید لایسنس گواهینامه ssl را جهت افزایش امنیت وب سایت بررسی کنند.

جالب اینجاست که در یک مطالعه انجام شده توسط برایان دین ، ​​SEMRush ، Ahrefs ، SimilarWeb و MarketMuse ، یک همبستگی متوسط ​​بین HTTPS و رتبه بندی بالاتر در جستجو بالاتر شد. مطالعات دیگر تغییرات جزئی را نشان داده اند اما همراه با سایر عوامل و منعکس کننده آنچه گوگل قبلاً تأیید کرده بود.

ترافیک وب سایت

رتبه بندی بهتر می تواند منجر به ترافیک بیشتر شود (هرچه افراد سایت شما را بیشتر در رتبه های بالای گوگل مشاهده کنند طبیعتا بازدید کننده بیشتری خواهید داشت).

منبع

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *