تست سرعت

تست سرعت سایت با GTMetrix -قسمت اول

مسلماً سرعت سایت یکی از مهمترین معیارها برای هر وب سایت است

برای برخی از سایتها ، تفاوت یک ثانیه می تواند میلیونها تومن درامد را افزایش دهد، به همین دلیل اندازه گیری دقیق سرعت سایت بسیار مهم است.

در این مقاله ، من به شما نشان می دهم که چگونه از یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود یعنی GTmetrix ، برای تست سرعت وب سایت استفاده کنید.

 

چهار مورد مهم تست سرعت

ابزارهای زیاد مانند GTmetrix  بسیار عالی هستند ، اما اگر تنها کاری که انجام می دهید بررسی یکباره سرعت است ، بسیار بی فایده است.

باید چندین آزمایش انجام دهید و با عوامل مختلف آزمایش کنید تا نتیجه دقیق بگیرید.

 

در اینجا برخی از بزرگترین عواملی که باید در نظر گرفت را بیان می کنیم…

1.تعداد تست ها

برای به دست آوردن یک مجموعه واقعاً خوب و جامع از داده ها ، باید تست های سرعت زیادی را انجام دهید ، ترجیحاً در زمان های مختلف در طول روز. ایده آل این است که یک تست ساعتی را برنامه ریزی کنید و حدود یک هفته آن را انجام دهید.

 

دلیل این امر این است که عملکرد وب سایت شما در طول روز تغییر خواهد کرد ، بسته به تعداد بازدیدکنندگان شما و منابع سرور و امکانات هاست شما اگر در یک هاست اشتراکی هستید هستید.

 

یکی از تاثیرات جانبی خوب این تست این است که ساعات اوج مصرف خود را مشاهده خواهید کرد – که می تواند به طور بالقوه بهترین زمان ارسال محتوای جدید یا ارسال تبلیغات را برای بازدیدکنندگان نشان دهد.

 

اگرچه سرعت بارگذاری واقعی در چند ثانیه ممکن است در طی یک روز (یا حتی هفته) تغییر کند ، اما GTmetrix توصیه هایی نیزدر مورد سرعت بخشیدن به وب سایت شما ارائه می دهد که در هیچ زمانی تغییر نمی کند

2.موقعیت های انجام تست

نزدیکی سایت شما به محل تست (یا یک بازدید کننده واقعی انسانی) نقش مهمی در نتایج آزمون شما دارد

به همین دلیل ، موقعیتی که سایت را از آن آزمایش می کنید تفاوت زیادی ایجاد می کند.

 

به طور کلی ، شما باید موقعیتی را انتخاب کنید که در نزدیکی بازدیدکنندگان واقعی قرار داشته باشد (که باید نزدیک به مکان فیزیکی سرور میزبان شما نیز باشد).

 

اگر وب سایت شما فقط یک موقعیت را هدف قرار داده است ، آنچه شما واقعاً باید به آن اهمیت دهید نتایج آزمایش برای آن موقعیت است.

 

با این حال ، اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار داده اید ، باید چهار یا پنج سرور تست را در مکان های کلیدی در سراسر جهان انتخاب کنید. در صورت امکان سعی کنید آنها را پخش کنید – به عنوان مثال حداقل یک سرور از ایالات متحده ، یکی از اروپا ، دیگری از استرالیا و دیگری از آسیا انتخاب کنید.

 

برای اینکه بتوانید با استفاده از GTMetrix  موقعیتی را برای آزمایش سایت خود انتخاب کنید ، باید بصورت رایگان ثبت نام کنید.

 

اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار داده اید و برای مناطق خاصی زمان بارگذاری صفحه را تست می کنید ، این ممکن است نشانه ی این باشد که به (CDN) نیاز دارید.

 

3.اهداف تست

من اغلب می بینم که افراد فقط صفحه اصلی خود را آزمایش می کنند. این یک اشتباه بزرگ است.

اول از همه ، صفحه اصلی شما ممکن است کمترین صفحه پرمصرف سایت در سایت شما باشد و به طور طبیعی سریعترین صفحه را به خود اختصاص دهد.

 

همچنین ، ممکن است صفحه اصلی شما آنچنان که فکر کنید مهم نباشد.

من در سایتی کار کردم که 97٪ از بازدید خود را از طریق موتورهای جستجو به صورت ارگانیک بدست آورد – تقریباً همه آنها به پست ها / صفحات منفرد اختصاص داشت. بنابراین ، مطمئناً نباید فقط روی صفحه اصلی خود تمرکز کنید!

 

به طور خلاصه: سرعت صفحه اصلی شما مهم است ، اما ممکن است بسیاری از صفحات دیگر مهم تر باشند ، بنابراین حتماً تعدادی از صفحات دیگر مانند صفحات پست تک پست ، صفحات فروشگاه و صفحات محصول را نیز آزمایش کنید تا نتایج خوبی به دست آورید

4.دستگاه های تست / سرعت اتصال

بیشتر افراد سرعت خود را فقط ازدسک تاپ  تست می کنند و تلفن همراه را نادیده می گیرند.

 

این یک اشتباه بزرگ است ، زیرا ترافیک تلفن همراه بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را تشکیل می دهد.

 

علاوه بر این ، سرعت سایت شما می تواند به طور قابل توجهی در دستگاه های تلفن همراه متفاوت از دستگاه های دسک تاپ باشد. به عنوان مثال ، پردازش JavaScript برای اکثر دستگاه های تلفن همراه طولانی تر از رایانه های دسکتاپ است. بنابراین ، اگر سایت سنگین JavaScript دارید ، زمان بارگیری تلفن همراه شما بسیار کندتر از زمان بارگیری دسک تاپ شما خواهد بود.

سرعت اتصال یکی دیگر از موارد مهم است.

همه بازدید کنندگان شما از اتصالات کابلی فوق العاده سریع استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، آنها می توانند از طریق 4G در حال مرور از تلفن همراه خود باشند – این امر منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحه نیز می شود.

 

اگر می خواهید تصویری دقیق از چگونگی تجربه بازدیدکنندگان از سایت خود  بدست آورید ، آزمایش با دستگاه های مختلف و سرعت اتصال های مختلف مفید است.

 

GTmetrix به شما امکان می دهد سرعت های مختلف اتصال را به صورت رایگان تست کنید ، اما اگر می خواهید با استفاده از دستگاه تلفن همراه تست کنید ، باید حساب premium  داشته باشید

 

 

منبع

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *