ابزارهای بهینه سازی تصاویر

بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر

همانطور که قبلا ذکر کردیم، اکثر نرم افزارهای ویرایش تصویر دارای تنظیمات و ابزارهای بهینه سازی تصاویر هستند.

غیر از نرم افزار ویرایش تصویر، چندین ابزار رایگان قدرتمند بهینه سازی تصاویر نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی تصاویر برای وب (فقط با چند کلیک) استفاده کنید.

توصیه می کنیم قبل از آپلود تصاویر در وردپرس از این ابزارها برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.

این روش به شما کمک می کند تا فضای دیسک را در حساب میزبانی وردپرس خود ذخیره کنید و از زمانی که هر تصویر را به صورت دستی بررسی می کنید، سریع ترین تصویر را با بهترین کیفیت تضمین می کند.

فتوشاپ

Adobe Photoshop یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر است که دارای ویژگی ذخیره تصاویر بهینه شده برای وب است. به سادگی تصویر خود را باز کرده و بر روی گزینه File » Save for Web کلیک کنید.

با این کار یک کادر محاوره ای جدید باز می شود. در سمت راست، می توانید فرمت های مختلف تصویر را تنظیم کنید. برای فرمت JPEG، گزینه های کیفیت متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که گزینه های خود را انتخاب می کنید، اندازه فایل را نیز در پایین سمت چپ به شما نشان می دهد.

saveforweb-photoshop

 

GIMP

GIMP یک جایگزین رایگان و متن باز برای Adobe Photoshop است. می توان از آن برای بهینه سازی تصاویر خود برای وب استفاده کرد. نکته منفی این است که استفاده از آن به آسانی سایر راه حل های موجود در این لیست نیست.

ابتدا باید تصویر خود را در GIMP باز کنید و سپس گزینه File » Export As را انتخاب کنید. با این کار کادر محاوره ای ذخیره فایل ظاهر می شود. به فایل خود یک نام جدید بدهید و سپس بر روی دکمه Export کلیک کنید.

با این کار گزینه های export  تصویر ظاهر می شود. برای فایل های jpeg، می توانید سطح فشرده سازی را برای کاهش حجم فایل انتخاب کنید. در نهایت بر روی دکمه export کلیک کنید تا فایل تصویری بهینه شده ذخیره شود.

TinyPNG

TinyPNG یک برنامه وب رایگان است که از یک تکنیک فشرده سازی هوشمند برای کاهش حجم فایل های PNG شما استفاده می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت بروید و تصاویر خود را آپلود کنید (با کشیدن و رها کردن ساده یا همان drag and drop).

 

آنها تصویر را فشرده می کنند و لینک دانلود را به شما می دهند. می توانید از وب سایت دیگر آنها، TinyJPG، برای فشرده سازی تصویر JPEG استفاده کنید.

آنها همچنین یک پسوند برای Adobe Photoshop دارند که ما از آن به عنوان بخشی از فرآیند ویرایش تصویر خود استفاده می کنیم .

برای توسعه دهندگان، آنها یک API برای تبدیل خودکار تصاویر دارند و برای مبتدیان یک افزونه وردپرس دارند که می تواند به طور خودکار این کار را انجام دهد (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

JPEG Mini

JPEGmini از فناوری فشرده سازی بدون کاهش کیفیت استفاده می کند که به میزان قابل توجهی اندازه تصاویر را بدون تأثیر بر کیفیت ادراکی آنها کاهش می دهد. همچنین می توانید کیفیت تصویر اصلی خود را با تصویر فشرده مقایسه کنید.

 

می توانید از نسخه وب آنها به صورت رایگان استفاده کنید یا برنامه را برای رایانه خود خریداری کنید. آنها همچنین یک API پولی برای خودکار کردن فرآیند سرور شما دارند.

ImageOptim

ImageOptim یک ابزار مک است که به شما امکان می دهد با یافتن بهترین پارامترهای فشرده سازی و حذف پروفایل های رنگی غیر ضروری، تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت فشرده کنید.

 

جایگزین ویندوز برای این مورد Trimage است.

بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر برای وردپرس

ما معتقدیم که بهترین راه برای بهینه سازی تصاویر، انجام آن قبل از آپلود آنها در وردپرس است. با این حال، اگر یک سایت چند نویسنده را اجرا می کنید یا به یک راه حل خودکار نیاز دارید، می توانید یک افزونه فشرده سازی تصویر وردپرس را امتحان کنید.

در زیر لیستی از بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر وردپرس آمده است:

  1. Optimole  – پلاگین محبوب توسط تیم ThemeIsle
  2. EWWW Image Optimizer
  3. Compress JPEG & PNG images  – پلاگین توسط تیم TinyPNG که در بالا در مقاله ذکر شد
  4. Imagify  – پلاگین توسط تیم محبوب پلاگین WP Rocket
  5. ShortPixel Image Optimizer
  6. WP Smush
  7. reSmush.it

استفاده از هر یک از این افزونه های بهینه سازی تصویر وردپرس به شما کمک می کند سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

ایده های نهایی و بهترین روش ها برای بهینه سازی تصویر

اگر تصاویر بهینه‌سازی شده برای وب را ذخیره نمی‌کنید، باید همین الان این کار را شروع کنید. این تفاوت زیادی در سرعت سایت شما ایجاد می کند و کاربران شما از این بابت از شما تشکر خواهند کرد.

ناگفته نماند، وب‌سایت‌های سریع‌تر برای سئو عالی هستند و احتمالاً رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش خواهید داد.

خارج از بهینه سازی تصویر، دو موردی که به شما کمک می کند تا سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، استفاده از افزونه کش وردپرس و استفاده از CDN وردپرس است.

از طرف دیگر، می توانید از یک شرکت میزبان وردپرس مدیریت شده استفاده کنید زیرا آنها اغلب هم کش و هم CDN را به عنوان بخشی از پلتفرم ارائه می دهند.

 

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه بهینه سازی تصاویر در وردپرس کمک کرده باشد.

خوشحال می شویم در اینستا ما را دنبال کنید و در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *