ثبت کننده های دامنه

بهترین ثبت کننده های دامنه

زمانی که شما قصد راه اندازی یک وبسایت را داشته باشید حتما می بایست یک دامنه ثبت کنید و این کار توسط ثبت کننده های دامنه انجام می شود

همانطور که برای ثبت دامنه های ملی مثل ir  شرکت ثبت کننده ی ایرنیک irnic  در ایران وجود دارد برای دامنه های بین المللی مثل com  و net  و org  و …. هم شرکت های ثبت کننده ای در نقاط مختلف جهان می جود دارد

برای ثبت دامنه معمولا سراغ یکی از شرکت های هاستینگ و شرکت های ثبت دامنه می روید

به این شرکت ها و فروشنده های دامین ریسلر reseller یا نماینده فروش گفته می شود ،ریسلر ها درخواست ثبت دامنه شما را به ریجسترر registrar  می دهند که همان شرکت های ثبت کننده ی دامنه بین المللی هستند که موضوع صحبت امروز ما نیز هستند

تعداد رجیسترر ها در جهان خیلی زیاد نیست ما اکنون ما قصد داریم بزرگترین و معروف ترین آنها را به شما معرفی می کنیم

بهترین ثبت کننده های دامنه :

Godaddy

Godaddy  یکی از بزرگترین ثبت کننده های دامنه است که البته خدمات میزبانی هاست هم ارائه می کند

GoDaddy در سال 1997 در Baltimore توسط یک کارآفرین به نام Bob Parsons  تاسیس شد. پارسونز در سال 1994 شرکت خدمات نرم افزاری مالی خود را به قیمت 65 میلیون دلار به Intuit فروخت.

او در سال 1997 Jomax Technologies را  راه اندازی کرد که بعدها به GoDaddy Group Inc تبدیل شد .

گوددی اکنون حدود 20 میلیون مشتری در سرار جهان دارد و حدود 80 میلیون نام دامنه تاکنون ثبت کرده است

 

Namecheap

Namecheap  هم یکی دیگر از ثبت کننده های نام دامنه معتبر ICANN است که توسط ریچارد کرکندال در سال 2000 تاسیس شد.

 نیم چیپ ثبت نام دامنه و میزبانی وب را در آریزونا ، ایالات متحده فراهم می کند. Namecheap اکنون دارای 11 میلیون کاربر ثبت شده و 10 میلیون دامنه است.

 

Bluehost

مت هیتون برای اولین بار Bluehost را در سال 1996 تاسیس کرد.

در سال 2010 ، Bluehost توسط گروه بین المللی استقامت (Endurance International Group) خریداری شد.

در ژوئن 2011 ، بنیانگذار شرکت مت هیتون در وبلاگ خود اعلام كرد كه از سمت خود به عنوان مدیرعاملی كناره گیری می كند تا روی طراحی و ساختار فنی پلت فرم میزبانی شركت تمرکز كند و شخص دیگری به نام دن هندی مسئولیت مدیرعاملی را بر عهده گرفت.

HostGator

HostGator نیز یکی از بهترین ثبت کننده های دامنه است در اکتبر 2002 توسط Brent Oxley ، که در آن زمان دانشجوی دانشگاه آتلانتیک فلوریدا بود ، تاسیس شد.

در سال 2006 ، این شرکت از دفتر اصلی خود در بوکا راتون ، فلوریدا به یک ساختمان 20،000 فوت مربعی جدید در هوستون ، تگزاس نقل مکان کرد.

در ژوئن 2006 ، این شرکت اولین دفتر بین المللی خود را در کانادا افتتاح کرد.

 

در سال 2008 ، Inc Magazine میزبانی HostGator را در لیست شرکتهای در حال رشد سریع با 21 شرکت در ایالات متحده و رتبه 1 در Houston-Sugar Land-Baytown ، Texas منطقه قرار داد

 

در 13 ژوئیه 2012 ، HostGator با قیمت خرید 299.8 میلیون دلار به گروه بین المللی استقامت (EIG) فروخته شد که 227.3 میلیون دلار آن به صورت نقدی دریافت شد.

در 21 ژوئن 2012 ، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Brent Oxley فروش HostGator را اعلام كرد ، به كارمندان و كاربران خود هم  نگران نباشند زیرا Oxley هنوز مالك ساختمانهایی است كه HostGator استفاده می كرد. او گفت قبل از بچه دار شدن می خواهد به دنیا سفر کند.

 

Name.com

Name.com هم یک شرکت بزرگ ثبت کننده دامنه و میزبان وب معتبر ICANN است که در Denver, Colorado  مستقر است. خدمات این شرکت اکنون ، ثبت دامنه ، میزبانی وب ، خدمات ایمیل ، گواهینامه های SSL و فروش سایر محصولات وب سایت به کاربران است .

NameSilo

NameSilo LLC یکی دیگر از شرکت های ثبت دامنه اینترنتی و شرکت میزبانی وب آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در آریزونا قرار دارد.

این شرکت متعلق به شرکت NameSilo Technologies Corp است.

NameSilo یک شرکت ثبت دامنه معتبر ICANN است که دامنه ، میزبانی وب ، خدمات ایمیل ، گواهینامه های SSL و سایر محصولات وب سایت را ارائه می دهد.

 

Gandi

Gandi SAS یا Gestion et Attribution des Noms de Domaine sur Internet  یکی دیگر از پنل های ثبت دامنه است که در آوریل 2000 توسط والنتین لاکامبر ، لوران شیمی ، پیر بیساک و دیوید ناهمیاس به عنوان ثبت کننده دامنه تاسیس شد.

Gandi یک شرکت فرانسوی ثبت دامنه ، میزبانی وب و خدمات مرتبط به آن است. دفتر اصلی شرکت در پاریس است.

در اواخر سال 2011 ، Gandi.net بیست و پنجمین شرکت ثبت کننده بزرگ از نظر تعداد دامنه های ثبت شده بود.

در تاریخ 31 ژوئیه 2014 ، سرویس های وب آمازون با Gandi همکاری کردند و توانایی ثبت دامنه ها را مستقیماً از طریق سرویس 53 route خود اعلام کردند

در 28 فوریه 2019 ، مدیر عامل گاندی ، استفان راموین اعلام کرد که شرکت سهام خصوصی Montefiore Investment این شرکت را خریداری کرده است.

 

Tucows

Tucows Inc یک شرکت خدمات اینترنتی و ارتباطات از راه دور است که دفتر مرکزی آن در تورنتو ، انتاریو ، کانادا است و در پنسیلوانیا ، ایالات متحده آمریکا مستقر شده است.

در حال حاضر دومین ثبت کننده دامنه در سراسر جهان است و از سیستم عامل های OpenSRS ، Enom ، Ascio و Hover برای دارندگان دامنه و نمایندگان فروش استفاده می کند.

در سال 2012 ، Tucows خدمات بی سیم و اینترنت فیبر را راه اندازی کرد.

 

این شرکت در سال 1993 در میشیگان ، ایالات متحده آمریکا شکل گرفت. آرم Tucows دو سر گاو است

 

Joker

Joker.com از سال 1997 در زمینه ثبت دامنه فعالیت می کند ، در واقع یکی از اولین ثبت نام کنندگان در تاریخ است که نشان دهنده ی این اسن که  joker در این زمینه کاملاً پیشگام است و در ثبت دامنه ها تجربیات خوبی دارد سپس خیلی زود در سال 2001 ثبت کننده ی معتبر ICANN  شد 

 

Network Solutions

Network Solutions، LLC یک شرکت فناوری مستقر در آمریکا و زیرمجموعه وب دات کام است ، چهارمین ثبت کننده نام دامنه Web.com با بیش از 6.7 میلیون ثبت نام در اوت 2018است که علاوه بر ثبت نام دامنه خدمات وب مانند میزبانی وب ، طراحی وب سایت و بازاریابی آنلاین و  بهینه سازی موتور جستجو و مدیریت پرداخت به ازای هر کلیک را ارائه می دهد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *