ارتقا نسخه جدید PHP

آیا اطلاعیه ای از ارائه دهنده هاست خود در مورد ارتقا نسخه جدید PHP دریافت کرده اید و نمی دانید که چه معنایی برای وب سایت شما دارد؟

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. این یک زبان سمت سرور است، به این معنی که روی سرور میزبان وب شما اجرا می شود تا به صورت پویا صفحات وردپرس را تولید کند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه به روز رسانی PHP توسط میزبان وب شما بر سایت های وردپرس شما تأثیر می گذارد. همچنین در مورد کارهایی که می توانید برای جلوگیری از هرگونه خرابی وب سایت خود انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

به روز رسانی وردپرس و پی اچ پی

وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی متن باز به نام PHP توسعه یافته است. در زمان نوشتن این مقاله، وردپرس حداقل به PHP نسخه 7.4 یا بالاتر نیاز دارد. نسخه پایدار فعلی موجود برای PHP 8.1.3 است.

اکثر ارائه دهندگان هاست اشتراکی در حال حاضر PHP نسخه 7.4 یا بالاتر را با گزینه به روز رسانی یا کاهش PHP از کنترل پنل میزبانی خود ارائه می دهند.

با رفتن به صفحه Tools » Site Health و رفتن به برگه “Info” می توانید ببینید که وب سایت شما از کدام نسخه PHP استفاده می کند.

در مرحله بعد، باید کمی به پایین اسکرول کنید و برای باز کردن تب “Server” کلیک کنید.

این بخش اطلاعات سرور از جمله نسخه PHP مورد استفاده سرور شما را نشان می دهد.

 

توجه: اگر این بخش چیزی زیر PHP 7.4 نشان می دهد، باید نسخه PHP خود را به روز کنید.

چرا ارائه دهندگان هاست از آخرین نسخه PHP به صورت پیش فرض استفاده نمی کنند؟

دلایل مختلفی برای عدم استفاده از جدیدترین نسخه های پایدار PHP توسط میزبان های وب وجود دارد، اما رایج ترین دلیل این است که آخرین نسخه ها گاهی اوقات می توانند برخی از برنامه های PHP مانند وردپرس را خراب کنند.

با این حال، آنها همچنین نمی خواهند خیلی عقب بمانند. در حال حاضر، PHP 7.4.+ حداقل نسخه مورد نیاز است و PHP 8.0+ به طور کلی توصیه می شود.

به‌روزرسانی PHP که توسط میزبان وب شما آغاز شده است، قرار است به آرامی انجام شود، اما همچنین ممکن است به طرز وحشتناکی کار را خراب کند. همه چیز به میزبان وب شما و نحوه پیکربندی سرورهای آنها بستگی دارد.

به همین دلیل است که ما به کاربران خود توصیه می کنیم بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنند تا بدانند کارشناسان درجه یکی هستند که از آن سرورها مراقبت می کنند.

انتخاب یک میزبان وب غیرقابل اعتماد برای سایت وردپرس شما می تواند باعث خرابی غیرمنتظره در طول یا بعد از به روز رسانی شود و تقریباً هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید جز اینکه به یک هاست بهتر بروید.

کارهایی که باید هنگام به روز رسانی PHP انجام دهید

میزبان وب شما احتمالاً در حال حاضر میزبان هزاران سایت وردپرسی است. آنها تمام اقدامات احتیاطی را که می توانند انجام می دهند تا مطمئن شوند که همه چیز به خوبی پیش می رود و مشتریان هیچ نقصی در خدمات احساس نمی کنند.

ممکن است اطلاعیه ای دریافت کرده باشید که از به روز رسانی php خبر می دهد

اگرچه بعید است که این به روز رسانی همه چیز را خراب کند، اما همیشه خوب است که آماده و آماده باشید.

در زیر چند کار وجود دارد که می توانید برای آماده شدن برای به روز رسانی انجام دهید.

اقدامات لازم قبل از ارتقا نسخه جدید PHP

1. یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس تهیه کنید

اول از همه، ما همیشه به کاربران خود توصیه می کنیم که به طور منظم از سایت های وردپرس پشتیبان تهیه کنند. 

همچنین می توانید به صورت دستی از پایگاه داده وردپرس نسخه پشتیبان تهیه کنید و تمامی فایل های وب سایت خود را با استفاده از FTP دانلود کنید.

در این باره بیشتر بدانید:

فول بکاپ از سایت

تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس به صورت دستی

2. به روز رسانی های وردپرس را نصب کنید

بعد از پشتیبان گیری، کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آخرین نسخه وردپرس را اجرا می کنید. همچنین، حتما افزونه ها و تم های خود را به روز کنید.

برای انجام این کار، به سادگی به صفحه Updates بروید و هر به روز رسانی موجود را نصب کنید.

خود وردپرس و اکثر افزونه های محبوب وردپرس تحت تأثیر به روز رسانی PHP قرار نخواهند گرفت. با این حال، ممکن است برخی از افزونه ها از کار بیفتند.

اگر افزونه‌ای در سایت شما به دلیل به‌روزرسانی PHP از کار افتاده است، باید با نویسنده افزونه برای پشتیبانی تماس بگیرید یا یک جایگزین پیدا کنید.

اگر به روز رسانی PHP سایت وردپرس شما را خراب کند چه باید کرد؟

احتمال بسیار کمی وجود دارد که به روز رسانی PHP سایت وردپرس شما را خراب کند. با این حال، با وجود افزونه های رایگان و پولی فراوان، یک خط کد ضعیف می تواند منجر به پیدایش هر یک از خطاهای رایج وردپرس شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که یک پلاگین یا تم باعث این خطا نمی شود. برای انجام این کار، می توانید تمام افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید و به یک تم پیش فرض وردپرس بروید.

اگر این کار مشکل شما را حل نکرد، با تیم پشتیبانی میزبان وب خود تماس بگیرید. این احتمال وجود دارد که آنها از مشکلی که با آن روبرو هستید آگاه باشند و بتوانند کمک کنند.

اگر میزبان وب شما نمی تواند به شما کمک کند، سعی کنید سایت وردپرس خود را از نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

اگر هیچ کدام از اینها کمکی نکرد، پس شاید زمان آن رسیده است که میزبان هاست وردپرس خود را تغییر دهید.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا بفهمید چگونه به روز رسانی PHP توسط میزبان وب شما بر سایت وردپرس شما تأثیر می گذارد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.75 (4 رای)