نصب افزونه در وردپرس

افزونه وردپرس چیست و چگونه کار می کند؟

سوال اغلب کاربران مبتدی این است که افزونه های وردپرس چیست و چگونه کار می کنند؟افزونه ها بخش مهمی از سیستم وردپرس هستند و برای ساختن وب سایت های عالی با استفاده از وردپرس ضروری هستند.در این راهنما به مبتدیان توضیح خواهیم داد که افزونه های وردپرس چیست و چگونه کار می کنند؟

اگر از هاست لینوکس با کنترل پنل سی پنل استفاده می کنید می توانید آموزش نصب وردپرس روی سی پنل را مطالعه نمایید.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه ها یا پلاگین ها (به انگلیسی plugin) در واقع برنامه هایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.دقیقاً همان کاری که اپلیکیشن ها برای تلفن هوشمند شما انجام می دهند.

نصب افزونه در وردپرس

نصب افزونه در وردپرس

در حال حاضر بیش از 48،000 افزونه رایگان در قسمت افزونه های سایت WordPress.org موجود است.هزاران برنامه دیگر هم از وب سایت هایی مانند Github در دسترس هستند.

علاوه بر این ، هزاران پلاگین برتر وردپرس نیز وجود دارد که توسط توسعه دهندگان و شرکت های فعال در این راستا فروخته می شود. بهترین پلاگین های امنیتی وردپرس را می توانید در اینجا ببینید.

در سال 2003 ، وردپرس به عنوان ابزاری ساده برای کمک به ما در شروع یک وبلاگ آغاز شد.و حالا با گذشت سالها ، این سیستم به لطف افزونه ها ، به یک سیستم قدرتمند مدیریت محتوا و اپلیکیشن فرم ورک تبدیل شده است.

پلاگین های وردپرس چه کارهایی می توانند انجام دهند؟

افزونه های وردپرس برنامه های نرم افزاری کوچکی هستند که در سطوح بالای نرم افزار وردپرس ادغام و اجرا می شوند.این مورد به شما این امکان را می دهد که نه فقط بلاگ بلکه تقریباً هر نوع وب سایتی که دلتون می خواد با وردپرس ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید:

  • با استفاده از افزونه ووکامرس یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

  • با استفاده از افزونه Job Manager یک صفحه شغلی ایجاد کنید.

  • با بهترین افزونه های دایرکتوری وردپرس یک دایرکتوری تجاری ایجاد کنید.

  • وب سایت های کوپنی مثل RetainMeNot را شروع کنید.

  • وب سایت عکاسی خود را با استفاده از افزونه Envira Gallery بسازید.

  • وب سایت پادکست راه اندازی کنید.

  • و هزاران وب سایت دیگه…

در انجمن وردپرس یک جمله ی رایجی هست که میگه ، “یه افزونه برای آن وجود دارد”.

یعنی مهم نیست چه کاری در سایت وردپرس خودت می خوای انجام بدی ، هر چی باشه امکان پذیره.حتی اگر یک ویژگی به طور پیش فرض در وردپرس در دسترس نباشد ، قطعاً افزونه ای برای آن موجود است.

افزونه های وردپرس برای بهبود SEO ، افزایش کارایی ، افزودن فرم های تماس ، دکمه های رسانه های اجتماعی ، ایجاد گالری ها و موارد دیگر موجود است.

پلاگین ها گاهی می توانند خیلی کوچک باشند و فقط یک ویژگی ریز داشته باشند مثل افزونه اضافه کردن تصویر به نوار کناری.

یا بعضیهاشون هم می توانند بسیار بزرگ باشند و خودشون به عنوان یک بستر شخصی عمل کنند (مثال: افزونه های تجارت الکترونیکی WordPress یا افزونه های عضویت WordPress).

افزونه های وردپرس چگونه کار می کنند؟

وردپرس به روشی نوشته شده است تا سایر توسعه دهندگان بتوانند کد مخصوص به خود را در آن اضافه کنند.API پلاگین وردپرس مجموعه ای قوی از قلاب ها و فیلترها را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که عملکرد وردپرس فعلی را تغییر دهند یا قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنند.

وردپرس همچنین به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد که داده ها را در پایگاه داده وردپرس ذخیره کنند.افزونه ها می توانند از انواع محتوای وردپرس ، طبقه بندی ها و زمینه های سفارشی استفاده کنند که به کاربران این امکان را می دهد که نه فقط پست و صفحات بلکه انواع مختلفی از محتوا را ذخیره کنند.

هر پلاگین وردپرسی که در سایت شما نصب شده در پایگاه داده وردپرس شما ثبت می شود.پس شما می توانید هر زمان که بخواهید ، آنها را فعال و یا غیرفعال کنید.

آموزش نصب کردن افزونه در وردپرس

آموزش نصب کردن افزونه در وردپرس

پس از هر بازدید ، وردپرس به پایگاه داده وصل می شود ، نرم افزار اصلی را بارگیری می کند و سپس افزونه های فعال شما را لود می کند.تمام این کد در سرور شما پردازش شده و سپس به مرورگر کاربر ارسال می شود.

افزونه های وردپرس را از کجا پیدا کنیم و نصب کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به قسمت افزونه های سایت WordPress.org افزونه های موردنظرتان را پیدا کنید و یا می توانید آنها را مستقیماً از ناحیه کاربری وردپرس خود پیدا کنید.

به سادگی به قسمت افزونه ها بروید گزینه افزودن را بزنید و با وارد کردن نام پلاگین موردنظر یا عملکردی که می خواهید اضافه کنید در نوار جستجو آن را جستجو کنید.

دانلود و نصب افزونه از طریق داشبورد مدیریت وردپرس

دانلود و نصب افزونه از طریق داشبورد مدیریت وردپرس

وردپرس دایرکتوری افزونه ها را جستجو کرده و افزونه های موجود را در یک لیست نمایش می دهد.شما باید لیست نتایج را نگاه کنید و بر روی دکمه install now در کنار افزونه ای که می خواهید نصب کنید کلیک کنید.

با این حال ، به نظر من نتایج جستجو در داخل داشبورد مدیریت وردپرس همیشه مفید نیست چون فقط به پلاگین های رایگان محدود می شوند.برای اکثر مبتدیان تصمیم گیری در مورد اینکه کدام افزونه برای کارشان مناسب است ، دشوار است.

پیشنهاد میکنیم قبل از نصب و استفاده از هر پلاگینی اول توصیه‌ها و آموزشهای آن افزونه را در اینترنت جستجو کرده و مطالعه کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون با مفهوم افزونه های وردپرس و روش نصب آن ها آشنا شده باشید.اگر در رابطه با این مقاله سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *