شورت کدهای وردپرس

شورت کدهای وردپرس کدهای کوچکی هستند که به شما امکان می دهند کارهای مختلفی را با کمی تلاش انجام دهید. آنها در وردپرس 2.5 معرفی شدند و دلیل معرفی آنها این بود که افراد بتوانند بدون نوشتن هیچ کدی به طور مستقیم کد را در پست ها، صفحات و ابزارک های وردپرس اجرا کنند. شورت کدهای وردپرس به شما امکان می دهند فایل ها را جاگذاری کنید یا اشیایی ایجاد کنید که معمولاً به کد زیادی نیاز دارند و همه ی آنها را فقط در یک خط انجاک دهید. به عنوان مثال، یک کد کوتاه برای جاگذاری یک ویدیو به شکل زیر می تواند باشد:

 

 

مطالب مرتبط:

افزودن شورت کد وردپرس

این شورت کدها معمولا attribute یا ویژگی هایی دارند. به عنوان مثال، شورت کد video وردپرس می تواند یک attribute به نام src داشته باشد:

 

وردپرس دارای چندین ابزار است. این موارد شامل صدا، عنوان، گالری و ویدیو می‌شود. بقیه موارد را می توان با استفاده از​ افزونه ها با استفاده از Shortcode API اضافه کرد.

 

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از متن شورت کدهای وردپرس در یک پست استفاده کنید. برای انجام این کار باید با استفاده از دو براکت از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید متن کد کوتاه ویدیو به جای یک ویدیو واقعی نمایش داده شود، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

[video]

کدهای کوتاه، افزودن ویژگی هایی به سایت وردپرس را ساده می کند. گالری ها، ویدیوها و قابلیت های مختلف دیگر نیاز به ویرایش کد زیادی دارند. با استفاده از شورت کدهای وردپرس، HTML و سایر موارد مستقیماً به پست یا صفحه‌ای که کاربر می‌خواهد نشان داده شود اضافه می‌شود.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *