ریدایرکت برگه به نوشته دیگر

ریدایرکت برگه در وردپرس

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که لازم بدونین یک برگه یا نوشته ای رو که قبلا در سایت ایجاد کرده بودید به برگه,نوشته و یا آدرس دلخواه جدیدی ریدایرکت کنید.به صورتیکه هرگاه کاربر همان آدرس برگه یا نوشته قبلی را باز کرد سریعا به آدرس جدید هدایت شود.تا حالا فکر کردین چطوری میشه ریدایرکت کردن برگه در وردپرس رو انجام داد؟

برای اینکه کاربرانی که آدرس قبلی را دارند و یا همیشه به برگه قبلی مراجعه می کردند از این پس با باز کردن آن صفحه مستقیما به مقصد جدیدی که مدنظر شماست هدایت شوند چه کار می کنید؟یه راهش ایجاد تغییرات در فایل .htaccess هستش که خب هم زمانبره هم سخت و به نوعی اعصاب خردکن!چون آخرش هم باید بیای و همین مقاله رو بخونی و راهی که بهت میگم رو انجام بدی.

چیزی که میخوام بهت توی این مقاله یاد بدم اینه.برای لینک دادن یک برگه یا نوشته به مقصد جدید, افزونه ای در وردپرس وجود دارد به نام Page Links To که بوسیله آن امکان ریدایرکت کردن برگه در وردپرس از یک آدرس به آدرسی دیگر فراهم می شود.

حالا ریدایرکت یک نوشته یا برگه به آدرس جدید چه مزایایی داره؟

اولیش اینه..مثلا فرض کنید قبلا یک برگه ای داخل سایت ایجاد کرده بودی که تا الان ورودی خوبی داشته و تعداد بازدید زیادی هم داشته. ولی الان دیگه اون محصول یا اطلاعاتی که داخل اون صفحه گذاشته بودی رو نمی خوای ارایه بدی و یا به هر دلیلی دیگه نمی خوای اون صفحه داخل سایتت باشه.خب حالا چیکار میکنی؟اگر اون صفحه رو حذف کنی قاعدتا تعداد زیادی از ورودی ها و مشتریاتو از دست میدی.اینجاست که لینک دادن به کارت میاد.یعنی بیای صفحه قبلی رو به آدرس جدیدی که مد نظرت هست لینک بدی.ولی چجوری؟در ادامه راهش رو بهت یاد میدم.

یک فایده دیگری که این کار دارد این است که فرض کن مثلا میخوای از لینک سایتی در متن صفحه سایت خودت استفاده کنی.ولی دوست نداری اسمی از اون سایت مقصد توی سایت خودت برده بشه.پس میای یه برگه یا نوشته داخل سایت خودت درست می کنی و اونو لینک میدی به اون سایت موردنظرت.حالا کاربر وارد سایتی با نام دامنه تو میشه ولی اتوماتیک به اون لینکی که براش تعریف کردی هدایت میشه و اون سایت رو میبینه .بدون اینکه تو مجبور شده باشی لینک یاست دیگری رو داخل سایت خودت به نمایش بگذاری.

اما معمولا کاربرانی که به دنبال لینک دادن برگه ای به آدرس دیگر هستند مورد اول براشون پیش اومده.

خب حالا چگونه در وردپرس برگه یا نوشته را به یک آدرس جدید ریدایرکت کنیم؟

ریدایرکت کردن برگه در وردپرس واقعا کار خیلی ساده ایه.قبل از هر چیزی برو و افزونه Page Links To رو روی هاست خودت نصب کن.اگر راهش رو نمیدونی حتما مقاله نصب افزونه در وردپرس رو مطالعه کن.

نکته: حتما قبل از اینکه تنظیماتی رو انجام بدی برو و آدرس اون برگه یا نوشته قبلیت رو یه جایی ذخیره کن.چون بعد از انجام تنظیمات ریدایرکت دیگه دسترسی به اون آدرس قدیم نداری که بخوای امتحان کنی ببینی درست ریدایرکتش کردی یا نه…پس حتما اول یه جایی ذخیرش کن.

بعد از اینکه افزونه را نصب و فعال کردی حالا هنگامی که داخل وردپرس به قسمت ویرایش یا افزودن برگه یا نوشته می روی , در پایین صفحه یک باکسی به عنوان Page Links To مشاهده می کنی که از اینجا میتونی اقدام به لینک کردن صفحه فعلی به آدرس دلخواه جدیدت کنی.

ریدایرکت برگه و نوشته به ادرس دلخواه در وردپرس

ریدایرکت کردن برگه در وردپرس به آدرس دلخواه

اینجا گزینه A Custom URL رو انتخاب می کنید و در فیلد آدرسی که باز می شود آدرس دلخواه خود را وارد می کنید.

و در آخر برگه یا نوشته را ذخیره می کنید.و تمام..حالا اگر اون برگه یا نوشته قبلی را باز کنید به آدرس جدیدی که تعریف کرده اید هدایت خواهید شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید به راحتی و بدون دردسر ریدایرکت کردن برگه در وردپرس رو انجام بدید.اگر در رابطه با این مقاله سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *