publickey-privatekey

تفاوت کلید خصوصی و کلید عمومی

پروتکل SSL / TLS برای احرازهویت و رمزنگاری از یک جفت کلید ، یکی کلید خصوصی و یکی عمومی  استفاده می کند. این کلیدها یک جفت فایل متنی مرتبط به هم هستند و هنگام ایجاد (CSR) به صورت جفتی با هم ایجاد می شوند که ما می خواهیم در این مقاله به تفاوت کلید خصوصی و کلید عمومی بپردازیم

 SSL با ساختن یک کلید عمومی که برای جهان خارج شناخته می شود کار می کند ، در حالی که کلید دیگر یعنی کلید خصوصی یک راز است که فقط شما می دانید.

SSL یک رمزنگاری نامتقارن است و از چند ترفند ریاضی بسیار جالب استفاده می کند تا استفاده از جفت کلید خود را برای اهداف امنیتی آسان تر کند اما شکستن رمزگذاری شما با دانستن کلید عمومی برای دیگران غیرممکن است.

کلید خصوصی

کلید خصوصی، کد شناسه منحصر به فردی است که برای رمزنگاری گواهی صادر می شود

در مقایسه با کلید عمومی که برای همه آشکار است، کلید خصوصی باید با دقت حفظ و نگهداری شود و به کسی داده نشود.

زیرا هرکسی که به آن دسترسی داشته باشد می تواند به راحتی رمزگذاری شما را خراب کند.

(توجه داشته باشید که کلید خصوصی فقط یک فایل متنی است – با این حال ، یک فایل متنی بسیار مهم است و باید از آن محافظت شود.)

 

اگر کلید خصوصی خود را گم کنید ، یا فکر می کنید به هر طریقی به خطر افتاده است ، توصیه می کنیم که گواهینامه خود را دوباره با کلید جدید صادر کنید. برای اینکار می بایست مجدد ، CSR و  KEYجدید ایجاد و برای ما ارسال کنید ، تا ما با استفاده از جفت کلید جدید شما مجدداً گواهی شما را صادر یا reissue  کنیم..

تفاوت کلید خصوصی و کلید عمومی

کلید عمومی

کلید عمومی درست برعکس کلید عمومی در اختیار همه قرار می گیرد و منتشر می شود –

به عنوان بخشی از گواهینامه SSL شما گنجانده شده است و با کلید خصوصی شما کار می کند تا مطمئن شوید که داده های شما هنگام حمل و نقل رمزگذاری شده ، تأیید شده و دستکاری نشده است.

امیدواریم بصورت کامل متوجه تفاوت کلید خصوصی و کلید عمومی در ssl شده باشید

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *