بک لینک nofollow

بک لینک Nofollow چیست؟

هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، به دو طریق می توان وب سایت را پیوند داد. راه اول بک لینک dofollow و راه دوم بک لینک nofollow است. اگرچه هر دو نوع پیوند به یک هدف یعنی پیوند از سایت مبدا به سایت مقصد دست می یابند، اما دو چیز متفاوت را به موتور جستجو می گویند.

بیایید در مورد تفاوت ها و موارد استفاده برای بک لینک های dofollow و nofollow بحث کنیم.

 

بک لینک dofollow چیست؟

لینک dofollow لینکی است که توسط آن سایت مبدا به سایت مقصد از نظر سئو کمک می کند.

بک لینک های dofollow به بهبود اعتبار دامنه وب سایت یا رتبه بندی دامنه کمک می کند که به نوبه خود به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی هم کمک می کند.

 

 

به طور پیش فرض، همه ی لینک ها dofollow هستند، بنابراین در هنگام لینک دادن به یک وب سایت نیازی به rel=”dofollow” نیست.

 

بک لینک Nofollow چیست؟

بک لینک نوفالو، لینکی است که به وب سایتی که به آن لینک می دهد، مجوز یا اعتباری نمی دهد . این لینک ها از نظر سئو کمکی به سایت مقصد نمی کنند.

 

برای ایجاد لینک nofollow، هنگام لینک دادن به یک وب سایت، rel=”nofollow” را به کدتان اضافه کنید.

 

چه زمانی باید از بک لینک Nofollow استفاده کرد؟

دلایل استفاده از لینک های نوفالو متعدد هستند. در ادامه مهمترین موارد را در این زمینه بیان می کنیم:

خنثی کردن اثر اسپمرها

ممکن است در سایت‌تان لینک‌هایی به صفحات اسپم داشته باشید. یا کاربران در بخش نظرات، لینک‌های نامناسب و اسپم قرار داده باشند. در این صورت با استفاده از کد نوفالو این لینک‌ها را خنثی می‌کنید و مانع تاثیر منفی آن‌ها می‌شوید.

جلوگیری از کاهش اعتبار سایت

مورد دیگر کم بودن اعتبار سایتی است که به آن لینک داده‌اید. اگر به سایتی لینک بدهید که اعتبار کمتری نسبت به شما دارد، ممکن است خودتان هم با کاهش اعتبار مواجه شوید. شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که اساسا چرا باید چنین کاری بکنیم!؟

فرض کنید یک وب سایت نه چندان معتبر، محتوای آموزشی مفیدی تولید کرده است که می‌خواهید به آن لینک بدهید. یا نرم‌افزاری را برای دانلود گذاشته است. قصد دارید به آن محتوا لینک بدهید و در ضمن نمی‌خواهید در مورد اعتبار سایت‌تان ریسک کنید. خیلی ساده لینک مد نظرتان را در سایت قرار می‌دهید اما آن را no‌follow می‌کنید.

پرهیز از تکرار لینک‌ها

یک دیگر از دلایل استفاده از لینک های نوفالو no‌follow پرهیز از تکرار است. فرض کنیم در یک صفحه از سایت‌تان دو بار به یک صفحه دیگر، از سایت خودتان یا یک وب سایت دیگر، لینک داده‌اید. انکر تکست هم متفاوت هستند. حالا برای پرهیز از تکرار، می‌توانید یکی از لینک‌ها را no‌follow کنید.

طبیعی نشان دادن ساختار لینک‌سازی و تاثیر لینک نوفالو بر سئو

اگر وب سایت‌تان تعداد زیادی لینک خروجی داشته باشد، ممکن است گوگل شما را به عنوان فروشنده لینک در نظر بگیرد. یعنی سایتی که از سایت‌های دیگر پول می‌گیرد و لینک آن‌ها را در متن خود قرار می‌دهد. برای پیشگیری از این موضوع می‌توانید لینک‌های خروجی را نوفالو کنید.

جلب اعتماد گوگل و جلوگیری از جریمه

گوگل روش‌های زیادی برای تشخیص لینک‌های خریداری‌شده دارد. اگر متوجه این موضوع شود، رتبه سایت‌تان به شدت سقوط می‌کند. اگر در سایتی بنر یا متن تبلیغاتی گذاشته‌اید، بهتر است آن را نوفالو کنید تا هم از جریمه‌های گوگل در امان بمانید و هم اعتمادش را جلب کنید.

 آیا لینک های Nofollow بد هستند؟

نه! به دست آوردن لینک های nofollow چیز بدی نیست. اگرچه شما از مزایای کامل سئوی لینک dofollow بهره نمی‌برید، اما لینک‌های nofollow می‌توانند ترافیک وب‌سایت شما را ایجاد کنند و همچنین سبد بک لینک شما را متنوع کنند.

چگونه بفهمیم که یک لینک Dofollow است؟

برای بررسی اینکه آیا یک لینک dofollow یا nofollow است، می توانید به سادگی کد HTML آن را بررسی کنید.

 

برای انجام این کار، روی پیوند موجود در مرورگر کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. با این کار کد HTML مرتبط با آن پیوند ظاهر می شود. اگر rel=”nofollow” را مشاهده کردید، لینک یک لینک nofollow است. اگر rel=”nofollow” را نمی بینید، لینک یک لینک dofollow است.

 

علاوه بر استفاده از ابزار inspect، می توانید از ابزار تحلیل بک لینک مانند Ahrefs یا Moz استفاده کنید.

 

جمع بندی

بک لینک های Dofollow  و بک لینک های nofollow  دو راه برای شناسایی یک لینک هستند و به گوگل می گویند که چگونه وب سایتی را که لینک می کنید به وب سایت شما مرتبط کند. لینک‌های Dofollow راهی برای انتقال اعتبار به یک وب‌سایت هستند، در حالی که پیوند nofollow تاثیری روی سئو و اعتبار سایت ندارند.

 

اگر سوالی دارید که در بالا به آن پاسخ داده نشده است در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *