اشتباهات طراحی وب

اشتباهات طراحی وب

چه چیزی کاربران اینترنت را شب بیدار نگه می دارد؟ ممکن است فیلم ترسناکی باشد که آنها به تازگی تماشا کرده اند، یا بدتر از آن، می تواند وب سایت شما به دلیل اشتباهات طراحی وب باشد.

 

اگر وب سایتی دارید که با طراحی وحشتناکی دارد، احتمالاً کلیک‌های ارزشمند را از شما می‌گیرد، مشتریان را دور می‌کند و شما شانستان را برای تبدیل شدن به  یک برند معتبر و با رتبه خوب از دست می دهید

 

برای بهبود یک وب سایت ضعیف نیازی نیست که یک طراح وب یا متخصص در توسعه وب باشید!

 

در این راهنما، ما چند نمونه از اشتباهات طراحی وب را که می‌تواند بازدیدکنندگان شما را بترساند را شرح می‌دهیم

 

  1. سرعت خیلی پایین سایت

برای کاربرانی که در حال وب گردی و گشت و گذار در اینترنت هستند، هیچ چیز به اندازه یک سایت با سرعت پایین و بارگذاری آهسته کسل کننده نیست. قبل از اینکه بتوانید چیزی در وبسایتتان به آن ها بگویید آن‌ها صفحه شما را رها کرده‌اند، و یا شما با کاربران عصبانی مواجه خواهید شد.

 

در واقع، سرعت صفحه می‌تواند عاملی برای موفقیت (یا شکست) وب‌سایت شما باشد و به‌طور چشمگیری بر همه چیز از فروش گرفته تا ثبت‌نام و ترافیک جستجو تأثیر می گذارد.

 

بازدیدکنندگان انتظارات بالایی دارند: 47 درصد از مشتریان انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر لود شود و 49 درصد سایتی را که لود آن بیش از سه ثانیه طول می کشد، رها می کنند. به علاوه، 79 درصد از خریداران آنلاین که با عملکرد سایت مشکل دارند، می گویند که برای خرید دوباره به آن سایت باز نمی گردند.

  1. یک تجربه کاربر فراموش نشدنی

حالا بیایید به قبل از اینکه COVID-19 همه چیز را تغییر دهد برگردیم.

 

  به آخرین تجربه ای که در یک فروشگاه سنتی فیزیکی داشتید فکر کنید. آیا چیدمان، دکور و فضای آن شما را به داخل آن کشانده و درگیر خود کرده است؟ یا راهروهای تنگ، عناصر بیش از حد مزاحم، یا چیدمان هزارتو مانند بر تجربه خرید شما تأثیر منفی گذاشته است؟ تجربه شما هر چه باشد، حدس می زنیم که تا حد زیادی تعیین می کند که آیا می خواهید دوباره از آن فروشگاه بازدید کنید یا نه.

 

در مورد وب سایت شما هم همینطور است.

 

نوع تجربه ای که کاربران در سایت شما دارند از لحظه ای که وارد سایت می شوند بر نحوه تعامل آنها با شما تأثیر می گذارد.

 

برای ایجاد و ایجاد یک تجربه کاربری مثبت، سایت را به گونه ای دیزاین کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند به راحتی بیابند. سپس اصول طراحی زیباشناختی را دنبال کنید و بخش های سایت را به خوبی بچینید. اگر بازدیدکنندگان شما تجربه لذت بخشی در سایت شما داشته باشند، نه تنها احتمال بازگشت آنها بیشتر است، بلکه با شما در تعامل خواهند بود و به شما کمک می کنند تا به موفقیت سایت دست پیدا کنید.

 

  1. طراحی غیرریسپانسیو

بر اساس داده های ژانویه 2018، جمعیت جهانی کاربران دستگاه های تلفن همراه به 3.7 میلیارد نفر رسیده است، بله، میلیارد. علاوه بر این، 52 درصد از ترافیک اینترنت وب در سال 2018 از طریق تلفن همراه بود و انتظار می‌رود تا سال 2022 تعداد مخاطبان فقط تلفن همراه به 55 میلیون نفر افزایش یابد.

 

استفاده از اینترنت موبایل در حال افزایش است و احتمالاً در آینده از اینترنت دسکتاپ پیشی خواهد گرفت. این بدان معناست که اگر وب‌سایت شما برای انواع مختلف صفحه‌نمایش از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بهینه‌سازی نشده باشد، قطعا مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد و از بزرگترین اشتباهات طراحی وب است

 

به علاوه، داشتن یک سایت واکنش گرا فقط برای تجربه کاربر مهم نیست. بلکه این یک عنصر حیاتی از استراتژی سئوی شما است. گوگل بر اساس یک خط مشی ایندکس کردن موبایل اول انجام می شود، به این معنی که موتور جستجو عمدتاً از نسخه موبایل محتوای وب سایت برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. بنابراین، سرمایه گذاری بر روی یک رویکرد اول موبایل برای طراحی وب شما در بهینه سازی برای موتورهای جستجو و در نهایت افزایش ترافیک سایت شما ضروری است.

طراحی واکنش گرا بر روی تصویر برند شما نیز تاثیر می گذارد. 89٪ از مردم احتمالاً پس از یک تجربه مثبت در تلفن همراه، آن برند را به دیگران توصیه می کنند. از سوی دیگر، 46 درصد از مردم می گویند که اگر تجربه موبایلی خوبی از یک وبسایت نداشته باشند، دیگر از آن برند خریدی نمی کنند. علاوه بر این، 57 درصد از کاربران می‌گویند که کسب‌وکاری را با یک سایت تلفن همراه با طراحی ضعیف به کسی توصیه نمی‌کنند.

پس یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل و ریسپانسیو در دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف را در اولویت قرار دهید.

  1. تایپوگرافی وحشتناک

ممکن است فکر کنید که فونت‌های سایت شما مهم نیستند، اما استفاده از تایپ بد و ضعیف یک نقص بزرگ طراحی است و بر تجربه بازدیدکنندگان شما تأثیر می‌گذارد، حتی اگر ناخودآگاه باشد.

 

درست مانند سایر عناصر طراحی، تایپوگرافی از قوانین پیروی می کند – دیکته می کند که چه ترکیبی از متن، رنگ ها، اندازه فونت ها و چیدمان ها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و موثر هستند. تایپوگرافی تثبیت شده می تواند نرخ تعامل سایت شما را افزایش دهد، اعتبار برند شما را ایجاد کند و یک تجربه حسی مثبت ایجاد کند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *