رشد کسب و کارها در رسانه های اجتماعی

نکاتی برای رشد کسب و کارها در رسانه های اجتماعی (2)

همانطور که در قسمت قبل به 4 مورد از نکات کلیدی رشد کسب کارها در رسانه های اجتماعی اشاره کردیم امروز میخواهیم به ادامه ی این نکات بپردازیم

می توانید بخش اول این آموزش را در لینک زیر مطالعه کنید:

نکاتی برای رشد کسب و کارها در رسانه های اجتماعی (1)

 

 

  1. از هشتگ ها استفاده کنید

چه کسی حدس می زد که نمادی که قبلاً به عنوان علامت پوند شناخته می شد انقدر با اهمیت شود و هویت خود را به هشتگ تغییر دهد؟

هشتگ ها امروزه نقش مهمی را در رشد کسب و کارها بازی می کنند.

استفاده از هشتگ های معروف در کسب و کار شما می تواند به تبدیل کردن مشتریان بالقوه شما به مشتریان بالفعل کمک زیادی کند ، اما چند مورد باید و نباید برای استفاده از این هشتگ  جذاب وجود دارد.

انجام دهید:

از هشتگ های محبوب برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید.

نام و نام مستعار شرکت خود را در لیست هشتگ های خود قرار دهید.

سعی کنید از هشتگ ها برای خنداندن مردم استفاده کنید. مثلا اگر جوراب می فروشید ، چیزی مثل #پاهای _چاق را امتحان کنید.

انجام ندهید:

بیش از حد استفاده کنید.

مهمترین موارد را در ابتدا و جالب ترین آنها را در انتها قرار دهید ، دو مکانی که افراد بیشتر می خوانند.

ایجاد هشتگ های طولانی: از آنجا که خواندن آنها بدون فاصله سخت تر است ، آنها را به چهار کلمه محدود کنید.

از هشتگ هایی استفاده کنید که التماس می کنند ربات ها شما را دنبال کنند: به یاد داشته باشید که کمیت خوب است ، اما فالوئرهای واقعی یعنی کیفیت بهتر هستند و التماس برای جذب فالوئر اصلا کار حرفه ای نیست پس از هشتگ هایی مانند #followme ، #like4like ، یا هر چیز دیگری که می تواند در نظر گرفته شود خودداری کنید.

  1. مخاطبان خود را بشناسید و مشارکت دهید

هرچه جزئیات بیشتری در مورد مشتریان خود بدانید ، پیام های رسانه های اجتماعی شما موثرتر خواهند بود.

نکته دیگر ایجاد حس کنجکاوی است. سوال هایی مانند آیا محصول جدیدی به زودی عرضه می شود؟ محصول جدید چیست؟

همچنین می توانید یک مسابقه یا هدیه را امتحان کنید. یکی از استراتژی های رایج مسابقه این است که به افراد در ازای برچسب گذاری یک دوست ، که ممکن است در نهایت شما را دنبال کنند ، آثار بیشتری اضافه کنید. چند نکته دیگر را اینجا ببینید.

همچنین می توانید میزبانی یک مسابقه یا هدیه را امتحان کنید. همه ما این ایده را داریم که چیزی را بدون هزینه دریافت می کنیم. یکی از استراتژی های رایج مسابقه این است که به افراد در ازای منشن کردن یک دوست ، که ممکن است در نهایت شما را دنبال کنند ، هدیه ای تقدیم کنید. چند نکته دیگر را اینجا ببینید.

مطمئن شوید که از نظرسنجی در اینستاگرام و فیس بوک استفاده می کنید. آنها راههای سریع و راحتی برای ورود به ذهن مشتریان ارائه می دهند. یا در یکی از پست های خود سوالی بپرسید. اگر تا کنون توجه نکرده اید ، مردم بیش از حد مایل به ارائه نظرات خود به صورت آنلاین هستند.

 

همچنین می توانید از طرفداران خود کمک بگیرید. به آرامی افرادی را که قبلاً عاشق کسب و کار شما هستند تشویق کنید تا آن را به یک بحث در رسانه های اجتماعی تبدیل کنند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که وب سایت خود را بدون زحمت به اشتراک بگذارید. برای افزودن دکمه های اشتراک گذاری با یک کلیک برای انواع سایت های مختلف رسانه های اجتماعی به هر پست و صفحه می توانید از افزونه Social Bookmarks یا Shareaholic برای WordPress استفاده کنید.

از آنجا که تصاویر پست ها و مطالب را جذاب می کنند و بهبود می بخشند ، همچنین می توانید از افزونه ای مانند WP Facebook Open Graph Protocol استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که پست های شما هنگام ارسال در فیس بوک به طور خودکار شامل یک تصویر برجسته می شوند.

 

  1. به رقبا توجه داشته باشید

تقلید صادقانه ترین شکل چاپلوسی است ، درست است؟ بدیهی است ، کپی کردن همه آنچه که رقبای شما ارسال می کند کار بدی است. اما نگاه کردن به حساب های دیگر نیز می تواند خلاقیت ایجاد کند. (و در حقیقت ، دیگر اصالت زیادی در رسانه های اجتماعی وجود ندارد ، فقط همه یک کار را کمی متفاوت انجام می دهند.)

 

این موارد را در مورد رقبای خود – و سایر مارک های برتر در رسانه های اجتماعی انجام دهید. از چه هشتگ هایی استفاده می کنند؟ چه نوع پست هایی ،نظر یا اشتراک گذاری هایی انجام می دهند؟ چه پین ​​هایی سیو های زیادی دریافت می کنند؟

 

همچنین می توانید به افرادی که بیشترین ارتباط را با رقبای شما دارند نگاه کنید – و آنها را نیز دنبال کنید. اگر آنها وقت خود را برای گفتگو در مورد موضوعات موردنظر شما اختصاص دهند ، به احتمال زیاد آنها نیز شما را دنبال خواهند کرد.

 

فراتر از تعقیب اکانت های رقبا ، حتی می توانید پست های رقبای خود را دنبال کرده یا دوست داشته باشید. اینکه آنها رقیب یکدیگر هستند به این معنا نیست که شما نمی توانید دوست باشید. چه کسی می داند؟ آنها حتی ممکن است از دوستی شما خوششان بیاید.

  1. تبلیغات محصول

همیشه لینک دهید

محصولی که آن را تبلیغ می کنید باید یک کلیک تا خرید آن فاصله باشد ، در غیر این صورت افراد علاقه خود را به سرعت از دست خواهند داد. گنجاندن لینک ها در برخی از شبکه های اجتماعی می تواند کمی پیچیده تر از سایرین باشد. به عنوان مثال ، اینستاگرام لینک هایی را به بیوگرافی می دهد و اسنپ چت به تازگی URL های قابل کلیک را مجاز کرده است.

ارائه تخفیف

چه کسی امروزه به دنبال یک معامله خوب و پرسود نیست؟ ارائه و انتشار کدهای تخفیف یا ارسال رایگان برای دنبال کنندگان ، آنها را در صفحه ی شما ماندگار خواهد کرد. فوربس گزارش داد که 72 درصد مردم قبل از خرید آنلاین ، کد تخفیف را جستجو می کنند. نظرسنجی دیگری نشان داد که 71 درصد از مصرف کنندگان مارک های خاصی را در شبکه های اجتماعی با هدف دریافت کد تخفیف دنبال می کنند.

 

با Influencers ارتباط برقرار کنید

با ارتباط با اینفلوئنسر و ارائه محصول رایگان در ازای تبلیغات در رسانه های اجتماعی مخاطبان جدیدی را از طرفداران خود خواهید کرد.

 

امیدواریم نکات گفته شده را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید و ما شاهد رشد کسب و کارها باشیم.

خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید

 

منبع

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *