تاثیر cdn بر seo

تأثیر CDN بر SEO

چگونه شبکه های تحویل محتوا (CDN) می توانند بر SEO تأثیر بگذارند؟

شبکه های تحویل محتوا سهم بزرگی در بهینه سازی سرعت صفحه دارند اما بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. در اینجا آنچه شما باید در مورد CDN بدانید آورده شده است.پس با ما همراه باشید.

 

بدون شک زمان بارگذاری سایت بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد. سئوکاران در همه جا تأکید کرده اند که زمان بارگیری صفحه آیتم مهمی هست که وجود دارد و سرعت صفحه باید حتما در نظر گرفته شود و حتی گوگل هم اعتراف کرده که سرعت صفحه مسئله ای بسیار مهم است. CDN ها سهم بزرگی در بهینه سازی سرعت صفحه دارند و بسیاری از افراد با CDN یا روندی که می توانند سرعت صفحه را بهبود ببخشند آشنا نیستند.

تأثیر CDN

شبکه تحویل محتوا چیست؟

شبکه تحویل محتوا (CDN) سیستمی از سرورهای توزیع شده در سراسر جهان می باشد که صفحات وب و سایر محتوای وب (مانند پخش ویدئو) را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران ارائه می دهد. به این صورت که می توان مقادیر زیادی از محتوا را سریع و بدون هیچ گونه وقفه ای تحویل داد.

 

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در ایران مستقر باشد ، افرادی که در یک کشور همسایه به آن دسترسی دارند سریعتر از افرادی که از اروپا به آن دسترسی پیدا می کنند ، محتوا را دریافت می کنند. هرچه فاصله مکانی فرد هنگام دسترسی به وب سایت یا برنامه دورتر باشد ، مدت زمان بارگیری بیشتر و تجربه کاربر ناامیدکننده تر خواهد بود.

 

CDN این فرصت را به مشاغل می دهد تا در عرض چند ثانیه با میلیونها کاربر وب در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنند.این مسئله باید در مورد سئو در اولویت باشد.در واقع باید در اولویت هر صاحب سایتی که به دنبال رشد هست باشد که بتواند سایت خود را هرچه بیشتر بین مردم گسترش دهد و برای سرعت آن اهمیت قائل شود.

CDN ها چگونه کار می کنند؟

CDN ها از شبکه سرورهایی تشکیل شده اند که به آنها “نقاط حضور” یا POP گفته می شود. هر یک از این سرورها (POP) در نقاط مختلف جهان پخش شده است. سرور CDN که نزدیک ترین مکان به دسترسی کاربر است ، “سرور لبه” یا edge server نامیده می شود. وقتی کاربر از طریق CDN از یک وب سایت یا برنامه محتوا بخواهد ، به نزدیکترین سرور متصل می شود. این روش اطمینان می دهد که کاربر بهترین تجربه ممکن را دریافت خواهد کرد.

 

برخی از مزایای استفاده از CDN شامل موارد زیر است:

  • زمان بارگذاری سریعتر برای محتوای سایت شما (این امر به ویژه برای افزایش عملکرد سایت شما در تلفن های همراه بسیار مفید است)
  • فشرده سازی تصویر با کاهش اندازه تصاویر ارسالی به کاربر که عملکرد را بهبود می بخشد
  • کاهش تعداد اتصالات باز به وب سرور با بهینه سازی سشن ها
  • مقیاس بندی سریع هنگامی که بازدید از وب سایت شما زیاد است
  • اطمینان از ثبات وب سایت با به حداقل رساندن خطر افزایش ترافیک در نقطه مبدا
  • عملکرد بهتر سایت و تجربه بهتر مشتری 

CDN ها به شما امکان می دهند محتوای وب سایت های خود را به طور موقت در CDN ذخیره کنید.بنابراین محتوا سریعتر از سرور edge به کاربر تحویل می شود تا اینکه از مبدا تحویل داده شود. این امر اجازه می دهد تا محتوای درخواست شده از نزدیکترین POP به مقصد حرکت کند ، به جای اینکه از سرور اصلی وب سایت به مقصد برود.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از CDN این است که CDN ها محتوای شما را مرتباً حذف و به روز می کنند تا اطمینان حاصل شود که مرتبط ترین و جدیدترین محتوای شما تحویل داده می شود ، حتی اگر محتوای وب سایت ذخیره شده باشد. از این فرآیند به عنوان عدم اعتبار محتوا (content invalidation) یاد می شود.

CDN چگونه به SEO کمک می کند؟

CDN ها سرعت و کیفیت محتوایی را که به کاربر تحویل داده می شود ، بهبود می بخشند. CDN ها باید به عنوان بخشی از راه حل برای رتبه بندی جستجو شناخته شوند زیرا برای سرعت صفحه و تحویل کارآمد مطالب اعمال می شوند ، اما این تنها کاری نیست که برای افزایش رتبه بندی جستجو باید انجام شود. CDN ها را به عنوان راهی برای بهبود عوامل رتبه بندی فنی SEO در نظر بگیرید.

چگونه CDN ها سایت شما را ایمن تر می کنند؟

بارگذاری سایت از چندین سرور و از چندین مکان نه تنها باعث بهبود سلامت سایت شما می شود ، بلکه با افزایش زمان بارگذاری وب سایت شما یک مزیت بزرگ برای سئو محسوب می شود.

 

به دلیل وجود چندین سرور در چندین مکان جغرافیایی ، خطر حمله به سایت شما نیز کاهش می یابد. داشتن چندین سرور همچنین با تقسیم زمان بارگذاری بین سرورهای مختلف ، از خراب شدن وب سایت شما جلوگیری می کند.

آیا باید از CDN استفاده کنید؟

CDN ها مخصوصاً برای وب سایت های دارای محتوای بسیار زیاد و متنوع و وب سایت های پیچیده با کاربرانی از چندین مکان جغرافیایی مختلف بسیار مفید هستند. مهمتر از همه ، CDN سرعت بارگذاری سایت را افزایش می دهد ، که این موضوع باعث افزایش رتبه جستجوی سایت نیز خواهد شد.

 

توجه د اشته باشید اگر می خواهید CDN را پیاده سازی کنید ، مطمئن شوید که آن را به درستی پیاده سازی کرده اید. برای پیاده سازی CDN حتما با یک متخصص مشورت کنید ، زیرا CDN اگر به اشتباه اجرا شده باشد می تواند سئو و قابلیت استفاده سایت شما را به خطر بیندازد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *