نوار مدیریت وردپرس

نوار مدیریت وردپرس

وردپرس دارای یک نوار مدیریتی است که میانبرهای مفیدی را برای کاربران وارد شده نمایش می دهد. نوار مدیریت وردپرس به شما امکان دسترسی سریع به وظایف مدیریتی را حتی در هنگام مشاهده وب سایت می دهد. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که نوار مدیریتی وردپرس چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید یا آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی سازی کنید.

نوار مدیریت وردپرس چیست؟

نوار مدیریتی وردپرس یک نوار شناور است که برای کاربرانی که وارد سیستم وردپرس شده اند نمایش داده می شود. این نوار شامل پیوندهایی به صفحه‌های مختلف مدیریت است، و به کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند اجازه می‌دهد هنگام مشاهده وب‌سایت، به سرعت به ناحیه مدیریت تغییر وارد شوند.

نوار مدیریت برای همه کاربران وارد شده به قسمت پیشخوان وردپرس نمایش داده می شود. تک تک کاربران می توانند با ویرایش نمایه کاربری خود، نوار مدیریت را هنگام مشاهده وب سایت مخفی کنند.

موارد نمایش داده شده در نوار مدیریتی وردپرس بر اساس نقش کاربر و مجوزها تغییر می کند. به عنوان مثال، کاربرانی که نقش مدیر دارند، موارد متفاوتی را در نوار منو نسبت به کاربران دارای نقش ویرایشگر و غیره می بینند.

نمایش یا پنهان کردن موارد در نوار مدیریت وردپرس

درست مانند هر چیز دیگری در وردپرس، نوار مدیریت به طور کامل از طریق کد سفارشی یا افزونه ها قابل تنظیم است. برخی از افزونه ها در حال حاضر با اضافه کردن منوهای خود در نوار مدیریت از این ویژگی استفاده می کنند.

برای در دست گرفتن کنترل نوار مدیریت، ابتدا باید افزونه Adminimize را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، به Settings » Adminimize بروید و به دنبال گزینه های Admin Bar Backend Options و Admin Bar Front End Options بگردید.

با کلیک بر روی هر یک از آنها به گزینه های نوار مدیریت هدایت می شوید که در آنجا می توانید انتخاب کنید که چه مواردی در این نوار نمایش داده شوند. همچنین می توانید موارد قابل مشاهده برای هر نقش کاربر را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “Update options” کلیک کنید.

Adminimize یک افزونه قدرتمند است و به شما امکان می دهد نه تنها نوار مدیریت، بلکه هر صفحه مدیریت سایت خود را تغییر دهید.

لینک های سفارشی را به نوار مدیریت اضافه کنید

هدف از نوار مدیریت، ارائه میانبرهای سریع به صفحه های مدیریت مختلف است. می توانید با افزودن پیوندهای سفارشی خود به نوار مدیریت، آن را بیشتر سفارشی کنید.

برای این کار باید کد سفارشی را به فایل های وردپرس خود اضافه کنید.

ابتدا باید این کد را به فایل functions.php تم خود اضافه کنید.

// add a link to the WP Toolbar
function wpb_custom_toolbar_link($wp_admin_bar) {
    $args = array(
        'id' => 'use-ssl',
        'title' => 'Search use-ssl',
        'href' => 'https://www.google.com:443/cse/publicurl?cx=014650714884974928014:oga60h37xim',
        'meta' => array(
            'class' => 'use-ssl',
            'title' => 'Search use-ssl Tutorials'
            )
    );
    $wp_admin_bar->add_node($args);
}
add_action('admin_bar_menu', 'wpb_custom_toolbar_link', 999);
در این کد لینکی به گوگل اضافه کرده ایم که use-ssl را جستجو می کند. شما باید مقادیر ID، عنوان و href را با مقادیر خود جایگزین کنید.

نوار مدیریت را برای همه کاربران به جز مدیران غیرفعال کنید

نوار مدیریت برای مدیران سایت، ویرایشگران و نویسندگان بسیار مفید است. با این حال، اگر شما یک وب سایت عضویت وردپرس را اجرا می کنید یا فقط از کاربران می خواهید برای کارهای خاصی وارد سیستم شوید، خیلی مفید نیست.

در این صورت، ممکن است بخواهید نوار مدیریت را برای همه کاربران به جز مدیران سایت غیرفعال کنید. شما باید کد زیر را به فایل functions.php تم خود اضافه کنید.

add_action('after_setup_theme', 'wpb_remove_admin_bar');
  
function wpb_remove_admin_bar() {
if (!current_user_can('administrator') && !is_admin()) {
  show_admin_bar(false);
}
}

بیشتر بدانید:

غیرفعال کردن نوار مدیریت وردپرس برای همه کاربران

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد نوار مدیریت بیشتر بدانید. 

اگر این مقاله را دوست داشتید، خوشحال می شویم در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

 
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)