موبایل فرندلی برای سئو ضروری است

احتمالاً تا به حال در مورد موبایل فرندلی شنیده اید، گوگل ، الگوریتم جستجوی موبایل خود را در 21 آوریل تغییر خواهد داد. ” اکنون موبایل فرندلی به عنوان یک عامل رتبه بندی مهم برای سئو در نظر گرفته می شود. این به‌ روزرسانی بزرگ ‌تر از پاندا یا پنگوئن است و تأثیر قابل‌ توجهی بر وب ‌سایت‌ های سراسر جهان خواهد داشت.

 

چرا؟ اگر سایت شما تست جدید Mobile-­Friendly گوگل را پاس نکند، ممکن است در نتایج جستجوی موبایل به شدت جریمه شود. با این حال، اگر به درستی بهینه سازی شده باشد، احتمالاً هم در رتبه بندی جستجوی موبایل و هم در ترافیک ارگانیک خود افزایش می یابد. اما گوگل در واقع چه چیزی را به عنوان “موبایل فرندلی” تعریف می کند؟

 

بزرگترین قانون در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه این بود که همیشه محتوای تازه و اصلی را در سایت خود نگه دارید. البته، این مورد هنوز هم مهم است، اما ایجاد یک تجربه کاربری عالی نیز به یک جزء حیاتی تبدیل شده است و این یعنی داشتن سایتی که برای صفحه نمایش های کوچک هم به درستی تنظیم شده و نمایش داده شود و اصول طراحی در آن به درستی رعایت شده است.

به عنوان مثال، لینک ها باید به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند که انگشت شست فرد بتواند به راحتی بر روی لینک مورد نظرش کلیک کند و متن باید به اندازه ای بزرگ باشد که به راحتی بتوان بدون کوچک کردن و بزرگنمایی آن را خواند (16 پیکسل اندازه بسیار خوبی است).

موبایل فرندلی

 

برای برآورده کردن این الزامات جدید، گوگل سه رویکرد را برای موبایل فرندلی ارائه کرده است:

 

طراحی وب سایت سنتی ریسپانسیو

سرویس پویا

سایت موبایل مجزا (m.domain)

با این حال، صرفاً انتخاب یکی از موارد بالا برای قبولی در تست جدید موبایل فرندلی گوگل کافی نیست. هر کدام از آنها با تله‌ های فنی منحصر به ‌فرد خود همراه است که می ‌تواند شما را با این الگوریتم جدید درگیر کند.

 

به عنوان مثال، یک وب سایت تلفن همراه جداگانه نیاز به یک کد ریدایرکت برای اضافه شدن به سایت دسکتاپ دارد. تنظیمات نادرست برای ریدایرکت یکی از رایج ‌ترین مشکلاتی است که مالکان سایت در سراسر وب در حال حاضر هنگام تلاش برای مطابقت دادن سایت خود با به‌روزرسانی Google با آن مواجه هستند.

 

روش AMP :

یک صفحه است که بصورت جداگانه با کدهای خاص خود طراحی می شود. و اگر کاربر با موبایل سایت را باز کند به آن صفحه منتقل میشود.

طراحی AMP با استاندارد تک صفحه ای ارائه شده است و تبدیل یک سایت نسخه AMP میتواند چالش بزرگی محسوب شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امپ مقاله زیر را مطالعه کنید

امپ  چیست ؟

آیا سایت شما Mobile-friendly است ؟

تست سایت (روش اول):

برای بررسی کردن یک سایت میتوانید به آدرس https://search.google.com/test/mobile-friendly  مراجعه کنید.

کافی است که به آدرس لینک https://search.google.com/test/mobile-friendly  بروید.

و url  سایت خود را جهت ارزیابی موبایل فرندلی بودن وبسایتتان تست نمایید، اگر وبساییتان موبایل فرندلی باشد، با پیغامی مطابق شکل زیر مواجه می شوید:

 

تست سایت (روش دوم):

ابزار page speed گوگل، ابزاری برای بررسی سرعت سایت است که بخشی از این ابزار هم به تست موبایل فرندلی بودن سایت اختصاص پیدا کرده و شما با کمک آن میتوانید ببینید که وب سایت شما برای نمایش در صفحات موبایل، تا چه حد بهینه سازی شده است.

برای ورود به آن ابتدا VPN سیستم یا تلفن همراه خودتان را روشن کنید. زیرا این ابزار هم متاسفانه کاربران ایرانی را تحریم کرده. سپس به این لینک بروید. در کادر وسط صفحه، آدرس سایت مورد نظر را وارد کرده و دکمه analyze را انتخاب کنید.

https://pagespeed.web.dev/?utm_source=psi&utm_medium=redirect

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *