لوگوی حرفه ای

همه چیز درباره ی لوگوی حرفه ای

هر وب سایتی که از آن دیدن می کنید – حتی ساده ترین آنها – از ده ها عنصر ساخته شده است. اکثر سایت ها دارای سایدبار ، تصاویر ، هدر ، دکمه ها و غیره هستند و هر یک از این عناصر طراحی نقش خود را ایفا می کند. با این حال ، تعداد کمی از آنها به اندازه لوگوی یک سایت مهم هستند ، زیرا طراحی لوگوی حرفه ای و زیبا می تواند توجه اغلب بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

 

یک لوگوی حرفه ای و با کیفیت باید کاری بیش از یک ظاهر خوب انجام دهد. لوگوی حرفه ای باید هویت نام تجاری شما را نشان دهد ، به مخاطبان خود نشان دهد که شما یک وب سایت حرفه ای را اداره می کنید و به بازدیدکنندگان اطلاع دهید که انتظار چه چیزی را دارند. البته ، اگر لوگوی شما علاوه بر همه اینها از نظر بصری نیز برجسته باشد ، این حتی بهتر است.

 

در این مقاله ، ما در مورد اینکه چرا شما نیاز به یک لوگو دارید صحبت می کنیم و در مورد آنچه که یک لوگو را تاثیرگذار می کند صحبت می کنیم. سپس نمونه هایی از پنج نوع لوگو مختلف را معرفی می کنیم و در مورد چگونگی ایجاد لوگو برای وب سایت صحبت می کنیم.

چرا وب سایت شما به لوگو نیاز دارد

لوگوها بخش مهمی از طراحی وب هستند. با این حال ، حتما متوجه شده اید که همه ی وب سایت هایی که بازدید می کنید دارای لوگو نیستند. در بسیاری از موارد ، افراد فقط نام سایت خود را به نمایش می گذارند .

 

اینکه یک سایت فاقد لوگو است لزوما به این معنی نیست که ارزش ندارد برای آن وقت بگذارید اما نشان می دهد که ممکن است مالک یا شرکت به نام تجاری سایت خود فکر نکنند.

در اساسی ترین سطح ، لوگوها نمای بصری کسب و کار شما هستند و آنها یک هدف بزرگتر از نشستن و ظاهر زیبا را برآورده می کنند.

 

در اینجا برخی از روش هایی که یک لوگو با طراحی حرفه ای می تواند بر وب سایت شما تأثیر بگذارد آورده شده است:

 

با گذشت زمان  و کسب شهرت وبسایت مشتریان می آیند تا وب سایت شما و محتوای آن را به لوگوی شما مرتبط کنند.

می توانید از لوگوی خود برای همه حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا سریعتر شناسایی و پیدا شوید.

یک لوگو به شما این امکان را می دهد که نشان دهید سایت شما در مورد چه چیزی است.

برندسازی بصری می تواند سایت شما را حرفه ای تر نشان دهد (اگر به خوبی انجام شود).

ما مایل هستیم شرط ببندیم که اکثر وب سایت ها و مارک های مورد علاقه شما دارای آرم های تاصیر گذار هستند و جلب توجه می کنند. در واقع ، این لوگوها احتمالاً یکی از اولین چیزهایی هستند که وقتی به سایت ها و شرکت های برجسته فکر می کنید ، تصویر آنها را نشان می دهید.

 

لوگوهای تاثیرگذار نباید زرق و برق دار باشند. به عنوان مثال لوگوی توییتر را در نظر بگیرید.

این  لوگوی محبوب یک تصویر ساده است ، اما افراد کمی هستند که امروز آن را نشناسند.

ایجاد یک لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد یکی از بهترین استراتژی های شما برای کمک به وب سایت شما است که از بقیه رقبا متمایز شود.

 

عناصر اساسی یک لوگوی برجسته

در مورد طراحی لوگو هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. اگر چهار طراح حرفه ای را برای کمک به شما در ایده پردازی استخدام کنید ، احتمالاً چهار نتیجه متفاوت خواهید داشت. مشکلی نیست ، زیرا لوگوها باید منحصر به فرد باشند.

 

با این حال ، هنگام ایجاد یا سفارش لوگو برای وب سایت خود ، برخی از موارد اساسی را باید در نظر داشته باشید:

 

شما می خواهید از رنگ های برند خود استفاده کنید ، بنابراین ظاهر لوگو با بقیه طراحی شما باید مطابقت داشته باشد.

درک یا خواندن آن در یک نگاه باید آسان باشد.

طراحی باید برای جلب توجه مخاطبان اصلی شما باشد.

دو نکته اول مستقیم است. از این گذشته ، شما نمی خواهید لوگوی شما در سایت شما بی نظم به نظر برسد یا مشتریان احتمالی نتوانند آنچه را که می گویید تشخیص دهند. با این حال ، عنصر سوم کمی پیچیده تر است ، زیرا مستلزم این است که درک کاملی از مخاطبان اصلی خود داشته باشید.

 

برای مثال ، فرض کنید که شما یک وبلاگ آشپزی را اداره می کنید.  ممکن است بخواهید برخی از عناصر مرتبط با آشپزی را در طراحی لوگوی خود بگنجانید. چاقوها ، قابلمه ها و ماهیتابه ها و پیش بندها همگی انتخاب های فوق العاده ای خواهند بود. در حالی که ممکن است این موارد کمی پیش پا افتاده به نظر برسند ، اما به بازدیدکنندگان بلافاصله اطلاع می دهند که وبلاگ شما درباره چیست.

 

با توجه به آنچه گفته شد ، شما همچنین می توانید با خیال راحت با طراحی لوگوی خود بپردازید. بر اساس تجربه ما ، بسیار نادر است که از اولین طرحی که می بینید خوشحال شوید و خوشتان بیاید. اگر می خواهید فردی را برای کمک به شما در ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی استخدام کنید ، قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی لوگوی علاقه خود ، باید چندین گزینه را در نظر بگیرید.

 

البته ، همیشه می توانید آرم و لوگوی خود را در طول مسیر تغییر دهید. اما دلیلی وجود دارد که وب سایت ها و شرکت های موفق اغلب چندین دهه از لوگوهای مشابه استفاده می کنند. تعویض لوگوها معمولاً شامل یک استراتژی تغییر نام تجاری کامل است که زمان و تلاش زیادی را می طلبد. بنابراین در صورت امکان سعی کنید بار اول آن را درست انجام دهید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *