سئوی محتوا

سئوی محتوا

سئوی محتوا بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، رتبه بندی بالای سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم ترین زمینه های سئوی محتوا را پوشش می دهد.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که رتبه‌بندی ‌شود، ادامه مطلب را بخوانید.

سئوی محتوا چیست؟

سئوی محتوا به محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند و شامل همه چیزهایی است که با نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما انجام می شود.

سه عنصر اصلی وجود دارد که باید برای تولید محتوا در نظر بگیرید که باعث می شود وب سایت شما رتبه خوبی کسب کند: استراتژی کلمات کلیدی، ساختار سایت و نوشتن کپی رایت.

 

سئوی محتوا مهم است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت شما را می خوانند، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید تعیین می کنند که آیا سایت شما در صفحات نتایج آنها رتبه می یابد یا خیر. البته، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه بندی سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

بیشتر بدانید:

اصطلاحات تخصصی سئو

  1. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی مراحلی است که برای ایجاد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید انجام می دهید. هر استراتژی سئوی محتوا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک ایجاد کنید باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا عباراتی را که باید برای آنها رتبه بندی کنید، کشف کنید.

 

تحقیق کلمات کلیدی چهار مرحله دارد:

 

ابتدا، ماموریت و هدف کسب و کار خود را یادداشت می کنید.

در مرحله بعد، فهرستی از تمام کلمات کلیدی که می خواهید در رتبه بندی گوگل پیدا شوند تهیه می کنید.

سپس، به هدف جستجو نگاه کنید.

در نهایت، صفحات فرود را برای همه این کلمات کلیدی ایجاد می کنید.

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی انجام می دهید، باید دید کلی روشنی از عباراتی که مردم استفاده می کنند و عباراتی که می خواهید صفحات سایت شما برای آنها پیدا شود داشته باشید. این مرور کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما خواهد بود.

 

 

 

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی محتوا مهم است؟

تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص می کند که مخاطب شما از کدام عبارات برای جستجو استفاده می کند و این بسیار مهم است.

نوشتن و بهینه سازی محتوای سئو برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند، منطقی نیست. انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از همان کلماتی که مخاطبان هدف خود استفاده می کنید استفاده می کنید و بنابراین تمام تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود را ارزشمند می کند.

 

برخی از اصطلاحات که ما در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

ما تمایل داریم همیشه از کلمه “کلید واژه” استفاده کنیم، اما لزوماً به این معنا نیست که فقط یک کلمه باشد. “سئو وردپرس” یک کلمه کلیدی است، همانطور که “افزونه Google Analytics” است. بنابراین می توانید کلمات کلیدی  که حاوی چندین کلمه است داشته باشید!

 

کلمات کلیدی طولانی

هر چه یک عبارت جستجو طولانی تر (و خاص تر) باشد، رتبه بندی آن عبارت آسان تر خواهد بود. کلمات کلیدی که خاص تر (و معمولا طولانی تر) هستند معمولا به عنوان کلمات کلیدی Long-tail  نامیده می شوند. کلمات کلیدی Long-tail خاص تر هستند و بیشتر بر روی یک طاقچه تمرکز می کنند.

 

چند کلمه کلیدی؟

ارائه تعداد دقیق کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است و درعین حال بسیار ساده است

 

حتی اگر یک کسب و کار نسبتا کوچک هستید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی روبرو خواهید شد. اما لازم نیست فوراً برای همه اینها مقاله و محتوا ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید برای چه کلمات کلیدی اول محتوا ایجاد کنید و در رتبه‌بندی گوگل بالا بیایید و کدام‌ها مهم نیستند. اولویت های خود را مشخص کنید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

 

Head or tail؟

طبقه بندی کلمات کلیدی شما ضروری است. برخی از کلمات کلیدی بسیار رایج و رقابتی هستند (head)، در حالی که برخی دیگر tail هستند. تصمیم بگیرید که کلیدواژه های سطح بالا و حیاتی شما کدام هستند – آنهایی که ترافیک کافی برای وب سایت شما ایجاد می کنند و به بهترین وجه برای کسب و کار شما مناسب هستند. احتمالاً فقط تعداد کمی از این کلیدواژه‌های عمومی را برای کسب و کار خود خواهید داشت، بقیه آن‌ها بیشتر در انتهای کار خواهند بود. در بخش بعدی، اطلاعات عمیق تری در مورد کلمات کلیدی طولانی (و اهمیت این کلمات کلیدی) ارائه خواهیم داد.

 

محتوای SEO با تمرکز بر رایج ترین کلمات کلیدی باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما (صفحه اصلی و صفحات یک سطح زیر صفحه اصلی شما) باشد، در حالی که محتوای تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی باید بیشتر در انتهای سایت شما باشد.

  1. ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئوی محتوا، ساختار سایت شما است. ابتدا توضیح خواهم داد که چرا ساختار سایت حیاتی است، سپس به شما نشان خواهم داد که ساختار سایت ایده آل چگونه به نظر می رسد. من همچنین نکاتی را در مورد چگونگی (به سرعت) بهبود ساختار سایت خود بدون ایجاد اختلال در هسته وب سایت ارائه خواهم داد.

 

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت یک عامل رتبه بندی مهم و در نتیجه برای ساخت محتوای سئو ضروری است:

 

یک ساختار خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را “درک” کند

ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های قابل توجهی در مورد مکان یافتن مهم ترین محتوا می دهد. ساختار سایت شما تعیین می‌کند که آیا یک موتور جستجو متوجه می‌شود که سایت شما در مورد چیست، و اینکه چقدر به راحتی محتوای مرتبط با هدف و هدف سایت شما را پیدا و فهرست می‌کند. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بالاتر در گوگل می شود.

 

  1. کپی رایتینگ برای سئو محتوا

سومین و آخرین جنبه از استراتژی سئوی محتوای موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند. در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی افراد زیاده روی می کنند و محتوای خود را چنان آشکارا بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود. پیشنهاد می‌کنیم متن خود را برای جستجو بهینه کنید بدون اینکه تأثیر منفی بر خوانایی متن شما بگذارد.

 

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت به لیست طولانی از عباراتی که می خواهید آنها را پیدا کنید، خواهید رسید. این لیست می تواند راهنمای شما برای انتخاب باشد.باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود دارید – ایده ای که در آن کلمه کلیدی کانونی مورد نظر جایگاه برجسته ای دارد.

 

محتوای سئوی اصلی لزوماً به معنای محتوای جدید نیست. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *