خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار

آیا به دنبال راهی برای خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار هستید؟

به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار هر چیزی را که به مدت 30 روز در سطل زباله بوده است حذف می کند. اما برخی از کاربران ممکن است دوست داشته باشند که سطل زباله زودتر تخلیه شود.

در این مقاله به شما نحوه ی خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار را نشان خواهیم داد سپس می توانید به طور خودکار زباله های خود را روزانه، هفتگی یا هر طور که می خواهید خالی کنید.

سطل زباله در وردپرس چیست؟

وردپرس یک ویژگی سطل زباله را در نسخه 2.9 اضافه کرد که درست مانند recycle bin یا trash در رایانه شما کار می کند.

به عبارت دیگر، پست های حذف شده شما به طور دائم حذف نمی شوند، بلکه به سطل زباله ارسال می شوند، بنابراین می توان آنها را برای مدتی بازیابی کرد.

هر کسی می تواند به طور تصادفی روی پیوند حذف در یک پست کلیک کند. به همین دلیل است که وردپرس بازیابی پست ها و صفحات حذف شده را آسان می کند.

وب سایت وردپرس شما پس از 30 روز به طور خودکار هر چیزی را که در سطل زباله است حذف می کند تا انباشته نشود. اگر می‌خواهید از تخلیه خودکار سطل زباله وردپرس جلوگیری کنید، می‌توانید راهنمای ما را در مورد نحوه غیرفعال کردن تخلیه خودکار سطل زباله در وردپرس مطالعه کنید.

اگر ترجیح می دهید سطل زباله به طور منظم بیش از یک بار در ماه تخلیه شود، چه؟ یا شاید دوست دارید کمتر خالی شود. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید به طور خودکار آن را تخلیه کنید.

در زیر به دو روش برای خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار خواهیم پرداخت. روش اول برای اکثر کاربران ساده ترین روش است.

روش 1: خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار با یک افزونه

ابتدا باید افزونه Change Empty Trash Time را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات » عمومی داشبورد مدیریت خود مراجعه کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، به پایین صفحه بروید و تنظیمات جدید «زمان خالی کردن سطل زباله» یا همان Time to empty tras را پیدا خواهید کرد.

به سادگی تعداد روزهایی که وردپرس باید برای خالی کردن سطل زباله صرف کند را تایپ کنید. به عنوان مثال، می توانید 1 را برای روزانه، 7 را برای هفتگی و 30 را برای ماهانه تایپ کنید.

اگر 0 را تایپ کنید، پست ها و صفحات حذف شده به جای قرار گرفتن در سطل زباله برای همیشه حذف می شوند.

توجه: در مورد تنظیم زمان خالی کردن روی 0 بسیار مراقب باشید. بازیابی پست ها و صفحاتی که برای همیشه حذف شده ممکن است دشوار باشد. مطمئن شوید که از یک افزونه پشتیبان استفاده می‌کنید.

حتما برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

روش 2: سطل زباله وردپرس را توسط کد به صورت خودکار خالی کنید

همچنین می توانید نحوه خالی کردن سطل زباله وردپرس را با استفاده از یک قطعه کد پیکربندی کنید. این روش برای مبتدیان توصیه نمی شود، بنابراین اگر با کد آشنا نیستید، باید به جای آن از روش 1 استفاده کنید.

برای این روش، باید فایل wp-config.php خود را ویرایش کنید.

شما می بایست به سادگی کد زیر را در فایل wp-config.php خود اضافه کنید. شما باید آن را نزدیک انتهای فایل، درست قبل از خطی که می‌گوید «That’s all, stop editing! Happy blogging» جای‌گذاری کنید!

define(‘EMPTY_TRASH_DAYS’, 1 ); //Integer is the amount of days

 

اگر این کد را همانطور که هست بگذارید، سطل زباله شما هر روز خالی می شود. با خیال راحت عدد 1 را به شماره دیگری تغییر دهید و سطل زباله پس از این تعداد روز خالی می شود.

اگر اصلاً نمی خواهید از ویژگی سطل زباله استفاده کنید، باید عدد را روی 0 تنظیم کنید. پست ها و صفحات حذف شده بدون قرار گرفتن در سطل زباله برای همیشه حذف می شوند. مطمئن شوید که ابتدا یک پلاگین پشتیبان راه اندازی کرده اید، تا در صورتی که نیاز به بازیابی صفحاتی که به طور تصادفی حذف شده اند داشته باشید برایتان امکان پذیر باشد.

فراموش نکنید که پس از انجام تغییرات، فایل wp-config.php را ذخیره کنید.

امیدواریم این آموزش به شما در خالی کردن سطل زباله وردپرس به طور خودکار کمک کرده باشد

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در اینستاگرام ما را دنبال کنید

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)