جلوگیری از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف

هنگامی که یک تصویر را در وردپرس آپلود می کنید، به طور خودکار چندین نسخه در اندازه های مختلف ایجاد می کند. قالب ها و افزونه های مختلف می توانند تعداد سایزهای تولید شده را افزایش دهند. اگر تصاویر زیادی در وب سایت خود دارید، این عمل ممکن است باعث پرشدن فضای هاست و حجم فایل پشتیبان وب سایت شما را شود. به همین علت بعضی کاربران با جلوگیری از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف میخواهند از پر شدن فضای هاست جلوگیری کنند

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف جلوگیری کنید.

چرا از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف توسط وردپرس جلوگیری می کنیم؟

هنگامی که یک تصویر را در وب سایت وردپرس خود آپلود می کنید، چندین نسخه از تصویر به طور خودکار در اندازه های مختلف تولید می شود. به‌طور پیش‌فرض، اندازه‌های تولید شده علاوه بر تصویر اصلی، کوچک، متوسط و بزرگ هستند.

تم ها و پلاگین ها همچنین می توانند تصاویر اضافی در سایز های مختلف ایجاد کنند. ممکن است متوجه شوید که پنج یا ده نسخه از هر تصویر در اندازه های مختلف دارید.

 

اندازه های اضافی تصویر در طول فرآیند آپلود تولید و ذخیره می شوند. این بر بازدیدکنندگان شما تأثیر نمی گذارد یا سرعت وب سایت شما را کاهش نمی دهد، اما به فضای ذخیره سازی زیادی روی سرور نیاز دارد.

فضای اضافی استفاده شده توسط این تصاویر اضافی معمولاً مشکلی ندارد. اکثر ارائه دهندگان هاست وردپرس فضای دیسک سخاوتمندانه ای را ارائه می دهند که برای ذخیره هزاران تصویر کافی است.

با این حال، برخی از کاربران ممکن است بخواهند با جلوگیری از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف فضای کمتری روی سرور اشغال کنند.

به عنوان مثال، زمانی که کاربران با هزاران تصویر از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه می کنند، ممکن است متوجه شوند که نسخه پشتیبان آنها بسیار بزرگ شده است و فرایند بکاپ گیری به زمان بیشتری نیاز دارد. بعضی کاربران متوجه می شوند که اصلاً از برخی از اندازه های تصویر استفاده نمی کنند و غیرفعال کردن آنها باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی می شود.

با این حال، شما باید برای جلوگیری از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف محتاط باشید. آنها ممکن است برای قالب شما برای تامبنیل ها، اسلایدرها، پیوست ها یا انواع پست سفارشی مورد نیاز باشند. فقط در صورتی آنها را حذف کنید که مطمئن هستید  تأثیری روی سایت شما ندارند.

اکنون بیایید نگاهی به نحوه جلوگیری از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف بیندازیم.

چگونه از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف توسط وردپرس جلوگیری کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Stop Generating Unnecessary Thumbnails را نصب و فعال کنید. 

پس از فعال سازی، باید به صفحه Media » Image Sizes بروید تا اندازه های تصویر را غیرفعال کنید.

پس از آن، متوجه خواهید شد که تمام اندازه های تصویر اضافی در سمت چپ صفحه نمایش داده شده است. آنهایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند نشان می دهد که این اندازه ها فعال هستند و تولید خواهند شد.

 

شما باید هر اندازه ای را که نمی خواهید به ستون سمت راست بکشید. این کار آن را غیرفعال می کند، و دیگر هنگام آپلود تصویر ایجاد نمی شود.

هنگامی که اندازه ای را به سمت راست کشیدید، اکنون به رنگ سبز نمایش داده می شود. اعلانی را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که می گوید “0 Thumbnails will be generated”.

 

روی دکمه “save settings” کلیک کنید تا تنظیمات جدید خود را ذخیره کنید. اکنون هنگامی که تصویری را در وبلاگ وردپرس خود آپلود می کنید، هیچ اندازه تصویر اضافی ایجاد نخواهد شد.

با این حال، شما همچنان تمام اندازه‌های اضافی تصاویری را که در گذشته آپلود کرده‌اید، خواهید داشت. بیایید نگاهی به نحوه حذف اندازه های تصویر استفاده نشده در وردپرس بیندازیم.

به سادگی بر روی زبانه “Regenerate” کلیک کنید و سپس باید روی دکمه “Regenerate” کلیک کنید.

همه تصاویر اضافی اکنون از کتابخانه رسانه شما حذف خواهند شد. این کار در دسته های 50 تایی انجام می شود تا از بارگذاری بیش از حد روی سرور شما جلوگیری شود.

تبریک می‌گوییم، شما تمام اندازه‌های اضافی تصاویر را از سایت خود حذف کرده‌اید و از ایجاد آنها در آینده توسط وردپرس جلوگیری کرده‌اید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید چگونه از ایجاد تصویر در اندازه های مختلف جلوگیری کنید

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
2.6 (5 رای)