تاثیرات افزونه های وردپرس بر وبسایت

تاثیرات افزونه های وردپرس بر وبسایت

تاثیرات افزونه های وردپرس بر وبسایت به شکل های مختلف است. انواع مختلفی از افزونه های وردپرس وجود دارد و هر کدام به طور متفاوتی بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارند.

بخش اول این مقاله را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید:

تعداد افزونه وردپرس

پلاگین هایی وجود دارند که عمدتاً روی فرانت اند  تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، پلاگین های صفحه ساز، فرم های تماس، گالری ها، اسلایدرها و غیره.

همچنین پلاگین هایی وجود دارند که عمدتاً برای انجام وظایف در قسمت پشتیبان یا بخش مدیریت ساخته شده اند. به عنوان مثال، افزونه های پشتیبان وردپرس، افزونه های ویرایشی، فرآیندهای پس زمینه مختلف و غیره.

همچنین پلاگین هایی وجود دارند که در همه جا از جمله بخش مدیریت و قسمت فرانت اجرا می شوند. به عنوان مثال، افزونه های SEO، افزونه های فایروال وردپرس و موارد دیگر.

تاثیرات افزونه های وردپرس بر سرعت و عملکرد وب سایت بستگی به مکان بارگیری آن افزونه دارد.

به عنوان مثال، افزونه هایی که فقط زمانی بارگذاری می شوند که شما در حال انجام وظایف خاصی در قسمت مدیریت وردپرس هستید، معمولاً بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد.

از طرف دیگر، افزونه هایی که در قسمت فرانت بارگذاری می شوند، احتمالاً تاثیر عملکرد بیشتری دارند.

همچنین افزونه هایی که فرآیندهای پس زمینه معمولی مانند بررسی لینک شکسته، نظارت بر 404 و غیره را انجام می دهند نیز می توانند عملکرد کلی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تاثیرات افزونه های وردپرس بر وبسایت

ایجاد درخواست‌های HTTP اضافی – برخی از افزونه‌ها (عمدتاً آنهایی که در فرانت اند قرار دارند) ممکن است برای درست کار کردن به استایل یا اسکریپت‌های سفارشی نیاز داشته باشند. به همین دلیل، آنها ممکن است فایل(های) JS و/یا CSS اضافی اضافه کنند. بارگیری این فایل ها نیاز به درخواست های HTTP اضافی دارد که زمان بارگذاری صفحه شما را کند می کند.
پرس و جوهای DB اضافی – برخی از افزونه ها ممکن است کوئری پایگاه داده شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، پلاگین هایی برای نمایش پست های محبوب، پست های مرتبط یا هر چیز دیگری که عناصر پایگاه داده را می کشد و در قسمت فرانت نمایش می دهد.
فرآیندهای پس‌زمینه و نوشته‌های پایگاه داده – برخی از افزونه‌ها می‌توانند منابع سرور زیادی را در حین اجرای فرآیندهای پس‌زمینه مانند بررسی پیوندهای شکسته، نظارت و ضبط تجزیه و تحلیل‌ها مانند بازدید پست و غیره اشغال کنند.
اکثر افزونه های خوب وردپرس فقط در صورت نیاز فایل های اضافی را بارگذاری می کنند و کوئری های پایگاه داده را به حداقل می رساند. با این حال، گاهی اوقات هم  غیر قابل اجتناب است.

خوشبختانه، برای اکثر موارد بهینه‌سازی‌هایی وجود دارد. بیایید نگاهی به یک راه حل کوتاه مدت و بلند مدت برای این مشکلات بیندازیم.

قبل از انجام این کار، ابتدا مطمئن شوید که کش در سایت وردپرس خود را فعال کرده اید. بدون کش کردن، وب سایت شما همیشه کند خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید:

معرفی افزونه سئو در وردپرس

افزونه های بهینه سازی وردپرس در GTmetrix

چگونه پلاگین های وردپرس بر امنیت تاثیر می گذارند

امنیت یکی دیگر از نگرانی های اصلی در هنگام نصب افزونه های وردپرس است. بسیاری از کاربران نگران این هستند که داشتن افزونه های بیشتر می تواند سایت آنها را آسیب پذیرتر کند.

درست است که یک افزونه وردپرس با کد ضعیف می تواند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرد و سایت شما را آسیب پذیر کند. با این حال، این مورد تقریباً برای هر نرم افزاری که وجود دارد نیز صادق است.

اما بهترین بخش در مورد نرم افزار های منبع باز این است که بسیاری از افراد از نرم افزار استفاده می کنند، که باعث می شود آسیب پذیری سریعتر کشف و رفع شود.

با استفاده از افزونه امنیتی وردپرس مانند Sucuri می توانید وب سایت خود را ایمن نگه دارید. آنها هزاران وب سایت را اسکن می کنند و به شما کمک می کنند تا بیشتر مشکلات امنیتی را با یک افزونه آسیب پذیر پیدا کنید.

همچنین می توانید با بهبود امنیت کلی وردپرس خود از وب سایت خود محافظت کنید. این به شما امکان می دهد لایه های امنیتی اضافه کنید قبل از اینکه هر آسیب پذیری توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرد .

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.83 (6 رای)