ایندکس کردن صفحات

ایندکس کردن صفحات

احتمالاً می خواهید گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر محتوای شما را در نتایج جستجو نشان دهند. اما اکثر وب‌سایت‌ها دارای چند صفحه یا پست هستند که نیازی به نمایش آن‌ها در نتایج جستجو ندارند. بنابراین چگونه به گوگل بگویید چه صفحاتی را نشان دهد و کدام را نشان ندهد؟ اینجاست که تنظیم صفحات به noindex وارد عمل می شود. در این پست، در مورد ایندکس کردن صفحات و اینکه چگونه Yoast SEO می تواند به شما کمک کند که صفحات سایتتان در نتایج جستجو نشان داده شوند را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

بیایید با توضیح کوتاهی درباره ایندکس کردن صفحات شروع کنیم. قبل از اینکه موتور جستجویی مانند گوگل بتواند یک صفحه یا یک پست را رتبه بندی کند و آن را در نتایج جستجو نشان دهد، باید آن را ایندکس کند. حتی قبل از آن، یک کراولر گوگل باید یک قطعه از محتوا را کشف کند قبل از اینکه بتواند ارزیابی کند که آیا محتوای با ارزشی برای فهرست خود است یا خیر. یکی از راه هایی که کراولر ها صفحات را کشف می کنند، کراول کردن  نقشه سایت XML یک وب سایت است. پس از ایندکس شدن صفحه، موتور جستجو محتوای آن را درک می کند و می تواند آن قسمت از محتوا را در صورتی که به بهترین وجه با جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد رتبه بندی کند.

 

کدام صفحات را در نتایج جستجو نشان دهیم؟

درک  و تعیین اینکه چه چیزی باید توسط کراولر ها ایندکس شود و چه مواردی نشود، سخت است. افراد زیادی ناآگاهانه یک پست را روی noindex قرار می‌دهند و آن را در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی‌دهد. ما مدت زیادی به سختی در مورد این موضوع فکر کرده ایم و این فرآیند را در Yoast SEO به شدت برای شما ساده کرده ایم. اکنون همه چیز به پرسیدن یک سوال ساده از شما خلاصه می شود: آیا می خواهید صفحه x در موتورهای جستجو ظاهر شود؟

 

می توانید تنظیمات را برای در دسترس قرار دادن محتوای خود برای ایندکس کردن در بخش های مربوطه Yoast SEO پیدا کنید. در وردپرس، تنظیمات پست ها و صفحات را در قسمت Content Types در تب Search Appearance پیدا خواهید کرد. طبقه بندی هایی مانند صفحات دسته بندی و برچسب را می توان در تب Taxonomies Yoast SEO پیدا کرد

 

با بله گفتن به سؤال « Show Posts in search results» در تنظیمات پست، مطمئن شوید که پست‌های شما در نقشه سایت XML و در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. اگر می‌خواهید چیزی را حذف کنید، فرض کنید می‌خواهید صفحات دسته‌بندی خود را حذف کنید، می‌توانید گزینه را روی No تغییر دهید. به این ترتیب طبقه‌بندی یا  پست در نقشه سایت XML ظاهر نمی‌شود. به همین دلیل در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. هر زمان که چیزی را در اینجا تنظیم کنید که در موتورهای جستجو ظاهر نشود، آن را در فهرست noindexed  قرار می‌دهید و در نقشه سایت XML نگهداری می‌کنید.

 

مستثنی کردن پست های شخصی

اگر واقعاً نمی‌خواهید یک URL خاص در نتایج جستجو نشان داده شود، باید یک noindex اضافه کنید. کنار گذاشتن آن از نقشه سایت XML به این معنی نیست که گوگل URL را فهرست بندی نمی کند. اگر گوگل بتواند آن را با دنبال کردن پیوندها پیدا کند، گوگل می تواند URL را فهرست کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نوار کناری Yoast SEO در ویرایشگر پست، پست‌های موردنظرتان را از نقشه‌های سایت XML حذف کنید. یا اگر در Shopify هستید، می‌توانید محصولات را در نوار کناری Yoast SEO حذف کنید. روی زبانه Advanced کلیک کنید و در پاسخ به سوال «Allow engines search to show this post in results in search?» گزینه ی  NOرا انتخاب کنید.

 

نقشه سایت XML خود را مشاهده کنید

هنگامی که از Yoast SEO در وردپرس استفاده می کنید، افزونه ما به طور خودکار نقشه سایت XML کاملی را برای وب سایت شما ایجاد می کند. این کار را برای موتورهای جستجو آسان می کند تا تمام صفحاتی را که می خواهید کشف کنند را کشف کنند. می توانید نقشه سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوایی که می خواهید اضافه کنید در نقشه سایت XML ظاهر می شود یا خیر. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا محتوایی که می‌خواهید از نقشه سایت حذف کنید در آن ظاهر نمی‌شود یا خیر.

بیشتر بدانید:

نقشه سایت XML چیست؟

می توانید نقشه سایت XML خود را در Yoast SEO با رفتن به General > Features > XML Sitemaps > پیدا کنید. (روی علامت سوال کلیک کنید). در اینجا می‌توانید روی «مشاهده نقشه سایت XML» کلیک کنید و این شما را به نقشه سایت XML وب‌سایت می‌برد.

ما بسیاری از سردرگمی‌ها را در مورد فهرست‌بندی محتوا و نقشه‌های سایت XML با ساده‌سازی موارد در Yoast SEO از بین برده‌ایم. اما مهمتر از همه، این است که اکنون راحت می توانید به موتورهای جستجو بگویید چه چیزهایی را دوست دارید و نمی خواهید در نتایج جستجو نشان دهند.

 

نکات پایانی در مورد نقشه سایت XML

نقشه های سایت XML نوعی نقشه گنج برای روبات های موتورهای جستجو هستند. آنها می خزند تا محتوای جدید یا به روز شده را در سایت شما کشف کنند. هر سایتی از نقشه سایت سود می برد، به همین دلیل است که Yoast SEO به طور خودکار یک نقشه سایت XML قوی برای شما ایجاد می کند. اگر آن را اضافه کنید، رتبه شما افزایش نمی یابد، اما به خزنده ها کمک می کند تا محتوای شما را بسیار راحت تر کشف کنند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *