اضافه کردن کد به وردپرس

اضافه کردن کد به وردپرس

اغلب هنگام خواندن آموزش های مربوط به وردپرس، ممکن است از شما خواسته شود که قطعه کد سفارشی را در فایل functions.php قالب خود یا در یک افزونه خاص اضافه کنید. مشکل اینجاست که حتی یک اشتباه کوچک می تواند وب سایت شما را خراب کند. در این مقاله روشی آسان برای اضافه کردن کد به وردپرس بدون آسیب به وبسایت شما نشان می دهیم.

مشکل با قطعه کد سفارشی

اغلب در آموزش‌های وردپرس تکه‌های کدی را که شامل دستورالعمل هایی است می‌بینید که باید آنها را به فایل functions.php قالب خود یا یک افزونه خاص اضافه کنید.

مشکل این است که حتی یک اشتباه کوچک در اضافه کردن کد به وردپرس می تواند سایت وردپرس شما را خراب کند و آن را از دسترس خارج کند.

مشکل دیگر این است که اگر چند قطعه کد را در یک افزونه مخصوص اضافه کنید، مدیریت فایل ممکن است سخت شود.

اخیراً در حالی که به دنبال راه‌ حلی می‌گشتیم، یک راه‌ حل آسان برای کاربران برای اضافه کردن و مدیریت کدهای سفارشی در وردپرس کشف کردیم.

اضافه کردن کد به وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Code Snippets را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نصب افزونه در وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، افزونه یک آیتم منوی جدید با عنوان Snippets را به نوار مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن لیستی از تمام کدهای سفارشی که در سایت خود ذخیره کرده اید به شما نمایش داده می شود.

از آنجایی که به تازگی افزونه را نصب کردید، لیست شما خالی خواهد بود.

ادامه دهید و روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا اولین قطعه کد سفارشی خود را در وردپرس اضافه کنید.

 

سپس وارد صفحه « Add New Snippet» می‌ شوید.

باید با وارد کردن عنوانی برای قطعه کد سفارشی خود شروع کنید. این عنوان می تواند هر چیزی باشد که به شما در شناسایی کد کمک کند. پس از آن می توانید قطعه کد خود را کپی و در کادر کد قرار دهید.

 

در تصویر بالا، ما یک قطعه کد سفارشی برای حذف شماره نسخه وردپرس از سایت اضافه کرده‌ایم.

function wpb_remove_version() {

return ”;

}

add_filter(‘the_generator’, ‘wpb_remove_version’);

در زیر کادر کد، یک ناحیه متنی برای اضافه کردن توضیحات خواهید دید. می‌توانید هر چیزی را در اینجا اضافه کنید که به شما کمک کند بفهمید این کد چه کار می‌کند، کجا آن را پیدا کرده‌اید و چرا آن را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنید.

شما همچنین می توانید برچسب ها را به قطعه کد خود اختصاص دهید. این به شما کمک می کند قطعه کد خود را بر اساس موضوع و عملکرد مرتب کنید.

در نهایت می‌توانید روی دکمه «ذخیره تغییرات و فعال‌سازی» کلیک کنید.

اگر فقط می‌خواهید قطعه کد را ذخیره کنید و آن را فعال نکنید، می‌توانید روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.

همچنین می توانید محدوده قطعه کد را تغییر دهید. شما می توانید آن را فقط در قسمت مدیریت وردپرس، در قسمت front-end سایت خود یا در همه جا اجرا کنید. اگر مطمئن نیستید، گزینه پیش‌فرض Run snippet everywhere را علامت بزنید.

هنگامی که قطعه کد را ذخیره و فعال کردید، بلافاصله در سایت شما تاثیر خواهد گذاشت و اجرا خواهد شد.

رسیدگی به خطاها در Code Snippets

به طور معمول، اگر در افزودن کد سفارشی در افزونه یا فایل تم خاص سایت خود اشتباه کنید، بلافاصله سایت شما از دسترس خارج می شود.

شما شروع به دیدن یک خطای syntax یا یک خطای داخلی سرور (500) در سایت خود خواهید کرد. برای رفع این مشکل، باید کد خود را با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به صورت دستی لغو کنید.

نکته جالب در مورد افزونه Code Snippets این است که به طور خودکار یک خطای نحوی را در کد تشخیص داده و بلافاصله آن را غیرفعال می کند.

همچنین یک پیام خطای مفید را به شما نشان می دهد که می توانید آن را بخوانید و خطا را رفع کنید.

مدیریت Code Snippets

افزونه Code Snippets یک رابط کاربری گرافیکی ساده تر برای مدیریت قطعه کد سفارشی شما در وردپرس ارائه می دهد.

شما می توانید تکه های کد را بدون فعال سازی در سایت خود ذخیره کنید. هر زمانی که بخواهید می توانید قطعه را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید تکه‌های کد خاصی را اکسپورت بگیرید یا همه آنها را به صورت کلی اکسپورت بگیرید.

اگر وب ‌سایت‌ را به سرور دیگری منتقل می‌کنید، می‌توانید به راحتی با استفاده از افزونه Code Snippets با مراجعه به صفحه Snippets » Import قطعه کد خود را ایمپورت کنید.

افزونه Code Snippets به خوبی کار می کند، اما می توانید تنظیمات افزونه را با مراجعه به صفحه Snippets » Settings تغییر دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در اضافه کردن کد به وردپرس کمک کند و یاد بگیرید به راحتی کد سفارشی خود را در وردپرس اضافه کنید. آیا می خواهید چند قطعه کد را در وب سایت خود بصورت آزمایشی اضافه کنید؟

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در اینستاگرام ما را دنبال کنید

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *