CloudLinux

کلود لینوکس چیست و چه مزایایی دارد ؟

کلود لینوکس یا CloudLinux یک سیستم عامل است که توسط ارائه دهندگان میزبانی استفاده می شود تا بهترین عملکرد را به مشتریان ارائه دهند.

CloudLinux توزیعی از لینوکس است که بر اساس پلتفرم CentOS است و از یک هسته اصلاح شده بر اساس هسته OpenVZ استفاده می کند

برای اینکه بدانید چرا به سیستم عامل ترجیحی میزبانی وب تبدیل شده است باید به ویژگی ها و مزایای CloudLinux نگاهی بیندازید.

CloudLinux در مقابل CentOS

کلود لینوکس معمولاً به عنوان جایگزینی برای CentOS استفاده می شود و هر دو سیستم عامل توزیع لینوکس هستند.

در حالی که این سیستم عامل ها از ویژگی های بسیاری برخوردار هستند اما CloudLinux به دلیل ویژگی هایی که دارد متمایز است.

چرا باید از سیستم عامل CloudLinux برای وب سایت خود استفاده کنید؟

سیستم عامل CloudLinux  تقریباً برای هر جنبه از وب سایت یا برنامه شما عملکرد کلی بهتری دارد.

 

برخی از نکات برجسته اصلی این سیستم عامل عبارتند از:

ثبات بیشتر
افزایش کارایی
امنیت پیشرفته
سازگاری بیشتر
هزینه های عملیاتی کمتر
CentOS یک انتخاب مطمئن برای نیازهای میزبانی وب شما است.

CloudLinux در مقایسه با CentOS متفاوت عمل می کند. این امکان را فراهم می کند تا بتوان به هر هاست در سرور اشتراکی منابع اختصاصی و مشخصی اختصاص داد.

این کار باعث می شود سرور به دلیل فعالیت زیاد و مصرف بالای بعضی هاست ها ، هاست های دیگر سرعت کمتری را تجربه نکند و مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

ثبات بیشتر

کلود لینوکس به طور خاص برای ارائه دهندگان میزبانی مشترک طراحی شده است. این فناوری برای ارائه ثبات بیشتر از فناوری Virtual Environment  (LVE) استفاده می کند.

سیستم عامل برای هر مشتری یک فضای مجازی مجزا ایجاد می کند. هر یک از محیط های مجازی محدودیت های خاص خود را در منابع سرور شامل پردازنده ، حافظه و اتصالات دارد. LVE همچنین یک سیستم فایل جداگانه برای هر کاربر ایجاد می کند.

توزیع منابع اطمینان می دهد که مشتریان دیگر نمی توانند عملکرد وب سایت شما را به خطر بیندازند. اگر یک وب سایت با افزایش ترافیک روبرو شود ، سایت شما به کار روان خود ادامه می دهد.

CloudLinux اساساً از بارگذاری بیش از حد سرور توسط سایر کاربران جلوگیری می کند. پایداری و Virtual Environment مجزا همچنین خطر خرابی سرور را کاهش می دهد و سایت شما را 24/7/365 فعال می کند.

افزایش کارایی

CloudLinux منابع هر یک از Virtual Environment را که ایجاد می کند نظارت و مدیریت می کند. با نظارت بر منابع ، سیستم عامل می تواند کارایی سرور را افزایش دهد.

هنگامی که یک سیستم عامل کارآمدتر است ، وب سایت شما باید سریعتر بارگیری شود و کاهش سرعت ترافیک را با سرعت کمتری تجربه کند. اگر به محدودیت منابع اختصاص یافته خود برسید ، سیستم عامل به تدریج سرعت بارگیری را کاهش می دهد.

امنیت پیشرفته

در یک هاست اشتراکی ، فایل های وب سایت شما در یک سرور با فایل های سایر مشتریان قرار دارند.

نقص ها و باگ های امنیتی می تواند به کاربران دیگر اجازه دهد یکدیگر را ببینند و داده های حساب های دیگر را مشاهده کنند. همچنین خطر حملات سایبری را افزایش می دهد.

از آنجا که CloudLinux محیط های جداگانه ای ایجاد می کند ، کاربران نمی توانند یکدیگر را ببینند. به لطف سیستم فایلهای جداگانه در LVE ، خطر حملات نیز کاهش می یابد.

CloudLinux همچنین از HardenedPHP استفاده می کند. این به روزرسانی PHP به رفع آسیب پذیری های امنیتی نسخه های قدیمی و منسوخ زبان برنامه نویسی کمک می کند.

سازگاری بیشتر

کلود لینوکس با اکثر کنترل پنل های میزبانی از جمله cPanel سازگار است. سطح بالاتری از سازگاری بین رابط ها ، امکان استفاده از یک کنترل پنل آشنا را به کاربران می دهد.

بسته به برنامه های نصب شده روی هاست ، حتی ممکن است امکان مدیریت مستقیم منابع وب سایت از طریق cPanel را داشته باشید. این سطح از کنترل با سایر سیستم عامل ها در دسترس نیست.

هزینه های عملیاتی پایین تر

استفاده از سیستم عامل کلود لینوکس به کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند ، به ارائه دهندگان خدمات میزبانی اجازه می دهد قیمت های مقرون به صرفه ای را برای انواع برنامه های میزبانی متکی به CloudLinux ارائه دهند.

سیستم عامل تخصیص منابع را برای ارائه دهندگان میزبانی آسان می کند. ارائه دهندگان می توانند تعداد بیشتری سرویس گیرنده در مقایسه با سایر سیستم عامل ها به یک سرور اختصاص دهند. با وجود کاربران بیشتر در یک سرور ، ارائه دهنده هزینه های کمتری را تجربه می کند.

سادگی رابط  آن همچنین به ارائه دهندگان میزبانی امکان مدیریت راحت تری را می دهد. این امر باعث می شود تا زمان کمتری برای پیکربندی و نظارت بر سرورها صرف کنند

 

 LiteSpeed و CloudLinux را برای سرعت بیشتر انتخاب کنید

علاوه بر مزایای گفته شده، CloudLinux Hosting در صورت جفت شدن با LiteSpeed عملکردی بیشتری را ارائه می دهد.

وب سرورهای LiteSpeed جایگزینی برای سرورهای Apache هستند. همانند مزایای CloudLinux در مقایسه با CentOS ،لایت اسپید هم مزایای بسیاری نسبت به Apache دارد.

با یک وب سرور LiteSpeed ، سرعت شما در مقایسه با Apache تا شش برابر بیشتر می شود. عملکرد بهتر PHP و محافظت در برابر حملات DDoS را ارائه می دهد.

میزبانی هاستی را انتخاب کنید که به سرورهای CloudLinux و LiteSpeed متکی باشند. ترکیبی از فناوری ها 100٪ تضمین به روز بودن سرور و مقیاس پذیری بیشتر را برای فعالیت آنلاین شما ارائه می دهد.

سرعت و پایداری وب سایت خود را بهبود ببخشید

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *