روش های ارائه تخفیف

روش های ارائه تخفیف

قیمت بهتر همیشه به معنی کاهش قیمت نیست . به نوعی ماهیت روانی دارد یک هنر ظریف است که شما می توانید بدون قربانی کردن هدف نهایی خود قیمت  بهتری را ارائه کنید اما باید روش های ارائه تخفیف را متناسب با کسب و کارتان بدانید.

ارائه پیشنهادات ویژه، تخفیف ها و معاملات خاص به فروشگاه شما کمک می کند تا به اهداف درآمدی خود برسید.

در حقیقت ، 96 در صد از مصرف کنندگان از کوپن تخفیف استفاده می کنند و 92 درصد از مصرف کنندگان همیشه در هنگام خرید به دنبال یک معامله پرسود هستند.

به عنوان یک قاعده کلی ، اکثر مشتریان در صورتی که کالایی را ببینند که دارای ارزش بیشتری نسبت به قیمت آن است ، ترغیب به خرید آن می شوند.

حالا ما تعدادی از رایج ترین روش هایی را که می توانید از تخفیف ها برای افزایش مشتری های خود استفاده کنید بررسی می کنیم.

 

انواع پیشنهادات ، معاملات و تخفیف ها

در اینجا رایج ترین و محبوب ترین نوع تخفیفات را مشاهده می کنید:

  •  تخفیف نقدی
  • تخفیف در صدی
  • حمل و نقل رایگان
  • یکی بخر، یکی رایگان بگیر
  • تخفیف فصلی
  • تخفیف قراردادی
  • تخفیف پرداخت زودهنگام
  • پیشنهاد اشتراک ایمیل

 

تخفیف نقدی

تخفیف نقدی معمولا کاهش قیمتی است که یک فروشگاه  در ازای خرید انجام شده به خریدار ارائه می دهد ، به عنوان مثال “اعمال 5 دلار تخفیف”.

کاهش قیمت یکی از روش های ارائه تخفیف است که می تواند به عنوان تخفیف نقدی مستقیم یا با استفاده از کد تخفیف ظاهر شود. فروشگاه های تجارت الکترونیکی اغلب از تخفیفات نقدی استفاده می کنند ، زیرا این تخفیفات نقدی در بیشتر مواقع فقط برای مدت محدودی در دسترس است. اگر خریداران کالای موردنظر را با قیمت تخفیفی خریداری نکنند ، شانس خود را برای کسب سود و پس انداز پولشان از دست خواهند داد.

 

تخفیف در صدی

یک تخفیف مبتنی بر درصد مانند تخفیف نقدی/کوپن تخفیف عمل می کند ، با این تفاوت که شما با کاهش درصدی ارزش کالا ، کاربر را تشویق به خرید می کنید ، به عنوان مثال. “اعمال 5 درصد تخفیف”.

 

حمل و نقل رایگان

حمل و نقل رایگان یکی از بهترین روش های ارائه تخفیف است .

گزینه اول برای خرید آنلاین خریداران است. حتی خریداران را تشویق می کند تا فقط برای واجد شرایط بودن برای ارسال رایگان اقدام به خرید کنند.  48 درصد از خریداران اقلام بیشتری را به سبد خرید خود اضافه می کنند تا واجد شرایط حمل و نقل رایگان باشند و 41 درصد از خریداران “کد تخفیف حمل رایگان” را در اینترنت یا سایت شما جستجو می کنند.

 

یکی بخر، یکی رایگان بگیر

این یکی از روش های ارائه تخفیف است که این روزها زیاد با آن مواجه می شویم.

این تخفیف هم می تواند بصورتی باشد که خریدار تنها اجازه ی انتخاب دو مورد یک محصول یکسان را بدهد ، هم می تواند امکان دریافت کالای رایگان متفاوت با خرید اولیه را به او بدهد. این تخفیف به طور کلی زمانی استفاده می شود که حاشیه ناخالص یک محصول به اندازه ای بالا باشد که همچنان سود کافی برای فروشنده ایجاد کند.

 

تخفیف فصلی

کاهش قیمت در مواقع خاصی از سال که فروش معمولاً کم  است باید ارائه شود.

 به عنوان مثال، یک هتل در یک پیست اسکی ممکن است در طول ماه های تابستان قیمت های پایینی ارائه دهد، در غیر این صورت ممکن است بازدیدکنندگان کمی داشته باشد.

 

تخفیف قراردادی

یعنی یک درصد تخفیف استاندارد در قرارداد موجود بین خریدار و فروشنده گنجانده شده است. به عنوان مثال، ممکن است در قرارداد قید شود که تمام خریدهای انجام شده این شخص به صورت خودکار 8٪ تخفیف دریافت می کنند.

تخفیف پرداخت زودهنگام

مشتریان می توانند در صورت پرداخت در چند روز معین، از درصد کمی تخفیف در هنگام پرداخت به فروشنده استفاده کنند. این تخفیف‌ها معمولاً دارای نرخ بهره مؤثر بالایی هستند و به همین دلیل برای مشتریانی که پول نقد کافی برای استفاده از این پیشنهاد را داشته باشند، معامله خوبی است.

 

پیشنهاد اشتراک ایمیل

روش ایمیل هم یکی از روش های ارائه تخفیف است که کمی سنتی به نظر می رسد، اما بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی با بازگشت سرمایه (ROI) عظیم به شمار می رود.

در این باره بخوانید:

5 دلیل مهم اسپم شدن ایمیل

 این بدان معناست که افزایش لیست مشترکین ایمیل شما برای هر دلاری که برای بازاریابی خرج می کنید، سرمایه خوبی است.

با دریافت آدرس ایمیل خریداران خود، راهی برای ایجاد رابطه، افزایش فروش و تقویت وفاداری مشتری در آینده دارید.

می توانید با قرار دادن یک فرم ایمیل همراه با یک پیشنهاد تخفیف به عنوان انگیزه، بازدیدکنندگان خود را برای پیوستن به اشتراک ایمیل یا خبرنامه خود ترغیب کنید

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *