افزایش ترافیک وبسایت

چگونه ترافیک وبسایت خود را افزایش دهیم؟-بخش دوم

چند راه آسان برای افزایش ترافیک وبسایت

در مقاله قبلی ، چند نمونه از ساده ترین راه های آزمایش شده را برای افزایش ترافیک وبسایت همچون یک بازاریاب متخصص به اشتراک گذاشته بودیم.چون مطلب طولانی بود تصمیم گرفتم اون رو به چند قسمت تقسیم کنم که خوندن اون از صبر و حوصله شما عزیزان خارج نشه.پس تا پایان این مقاله هم همراه ما باشید.

آماده اید؟ بزن بریم.

لینک سازی داخلی را به عنوان یک کار روتین در سایت خود در نظر بگیرید

 

لینک سازی داخلی برای افزایش ترافیک سایت

لینک سازی داخلی برای افزایش ترافیک سایت

اکنون که شروع به تولید محتوای خوب کرده اید ، مهم است که از پست های قبلی موجود در وبسایت خود به مقاله های دیگر لینک دهید.به این کار لینک سازی داخلی گفته می شود و نقش بسیار زیادی در سئو بازی می کند.

در اینجا میگوییم چرا لینک سازی داخلی بسیار مهم است:

  • لینکهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا رابطه بین مقالات مختلف در وب سایت شما را درک کند. سپس از این اطلاعات به عنوان سیگنال های رتبه بندی استفاده می کند.
  • لینکهای داخلی ، در صورتی که به صورت استراتژیک و متنی قرار بگیرند ، می توانند در افزایش بازدید صفحه و کاهش میزان bounce rate به شما کمک کنند.

ضریب بازگشت یا bounce rate به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت بدون دیدن هیچ صفحه ی دیگری از آن خارج می شوند.

  • خیلی سخته که از وب سایت های دیگر بخواهید که به مقاله های شما لینک دهند. پس ایجاد لینک در سایت خودمان آسانتر است.

ما به شما توصیه می کنیم که حتما حتما از مقالات جدید خود به مطالب قدیمی تر خود لینک بزنید.

از آنجا که لینک های داخلی نقش مهمی در سئو بازی می کنند ، ما حتی آن را جزئی از چک لیست برای کار روزانه یا ماهانه خود قرار داده ایم.

شروع به تولید بک لینک های بیشتر

 

نقش بک لینک در افزایش ترافیک سایت

نقش بک لینک در افزایش ترافیک سایت

 

بک لینک یک لینک ورودی به محتوای شما از یک وب سایت دیگر است.

بک لینک یکی از مهمترین سیگنال های موجود در رتبه بندی های گوگل است.

البته باید بدونید که گرفتن بک لینک از وب سایت ها و وبلاگ های معتبر بسیار دشوار است.نه فقط برای مبتدیان ، حتی وبلاگ نویسان باتجربه نیز با این معضل می جنگند.

 

در اینجا چند نکته برای دریافت بک لینک با کیفیت به وب سایت شما آورده شده است:

  • به متخصصان و وبلاگها و سایت های معتبر در حوزه فعالیت خود دسترسی پیدا کنید و سپس در مورد محتوای خاص موجود در وب سایت خود به آنها بگویید ممکن است بخواهند آنها را لینک دهند.
  • ارسال پست های به اصطلاح مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر.
  • قرار دادن مصاحبه با افراد پر نفوذ و وبلاگ نویسان در وبسایت خود. آنها به احتمال زیاد می خواهند به کاربرانشان اطلاع دهند که مصاحبه آن ها را ببینند ، و اینجوری شما یک بک لینک خواهید گرفت.
  • آسانترین راه برای بدست آوردن بک لینک ، اضافه کردن لینک وب سایت خودتان در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی است.

ایجاد محتوای جذاب بصری مانند تصاویر ، نمودارها ، اینفوگرافیک ها

 

افزودن اینفوگرافیک برای افزایش ترافیک سایت

افزودن اینفوگرافیک برای افزایش ترافیک سایت

 

در بخش قبلی از این مقاله، گفتیم که اضافه کردن تصاویر و نمودارها به مقالات ، باعث خوانایی بیشتر آن ها می شود.

از آنجا که عناصر بصری بسیار مهم هستند ، ما معتقدیم که آنها سزاوار این بودند که در این لیست قرار بگیرند.:)

 

مغز ما انسان ها عناصر بصری را ترجیح می دهد.ما عاشق رنگ ها و اشیاء هستیم زیرا زیبایی شناسی واکنش های عاطفی را در مغز ما تحریک می کند.و همین امر باعث می شود که گاهی در محیط اطراف خود غوطه ور شویم.

 

مردم عاشق نگاه کردن به اینفوگرافیک ها هستند زیرا باعث می شوند اطلاعات برای آن ها جذاب و درک آن ها آسان شود.

 

تصاویر موجود در پست های وبسایت شما توجه کاربر را به خود جلب می کند و به آنها کمک می کند تا نه تنها روی عنصر بصری بلکه در متن اطراف آن متمرکز شوند.

اگر تازه شروع کرده اید ، مهم است بدانید که نمی توانید از هر تصویری که در اینترنت مشاهده می کنید استفاده کنید. تصاویر توسط کپی رایت محافظت می شوند و سرقت آن هایی که دارای حق چاپ هستند می تواند عواقب جدی داشته باشد.

در حالت ایده آل ، هر کسی دوست دارد از تصاویر ، گرافیک ها و عکس های خود استفاده کند ، اما همه وبلاگ نویسان و طراحان سایت که طراح گرافیک یا عکاس نیستند.

 

خوشبختانه منابع بسیار زیادی برای یافتن تصاویر بدون حق امتیاز وجود دارد و حتی ابزارهایی نیز وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید تا بتوانید به راحتی گرافیک خود را ایجاد کنید.

 

در اینجا چند منبع مفید ذکر شده است:

  • چند تا از بهترین سایت ها برای یافتن تصاویر عمومی
  • چند تا از بهترین ابزارها برای ایجاد تصاویر بهتر در مقالات سایت شما
  •  راهنمایی در مورد نحوه بهینه سازی تصاویر در مقالات سایت

اضافه کردن ویدیو به مقالات

 

استفاده از ویدیو برای افزایش ترافیک سایت

استفاده از ویدیو برای افزایش ترافیک سایت

فیلم ها موفق ترین شکل محتوا در اینترنت هستند.اکثرا وقت بیشتری را در صفحات حاوی فیلم صرف می کنند تا صفحات حاوی صرفاً متن و تصاویر .

افزودن فیلم به مقالات خود در وردپرس بسیار آسان است.با این حال ، یادتون باشه شما هرگز نباید فیلم ها را داخل خود وردپرس بارگذاری کنید زیرا برای پخش فیلم ها بهینه نیست.

ویدیویی که در سرور هاست سایت شما میزبانی می شود ، منابع زیادی را به خود اختصاص می دهد و تجربه کاربر از سایت را بسیار وحشتناک خواهد کرد.خب پس را حل چیه؟

بهترین راه برای افزودن فیلم ها به سایت وردپرس ، آپلود آنها در جایی مثل یوتیوب یا هر وب سایت مشابه دیگر و سپس جاسازی لینک آنها در پست های وبسایت است.

توضیحات بیشتر را در اینجا بخوانید.

این مسئله باعث می شود که سایت در معرض دید بیشتری قرار بگیرد زیرا خود یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان و یک بستر محبوب رسانه های اجتماعی است.

 

روشهای زیادی برای ایجاد آسان محتوای ویدیویی برای وب سایت شما وجود دارد. در اینجا چند مورد رو میگم که می توانید با آنها شروع کنید:

  • می توانید نمایش به صورت اسلاید از نحوه آموزش داشته باشید اون هم با صدا
  • می توانید اسکرین کست ایجاد کنید
  • می توانید مصاحبه ای با سایر وبلاگ نویسان و تأثیر گذاران در حوزه فعالیت خود تولید کنید
  • با افزودن فیلم های آموزشی شخصی خود که در حالت سلفی فیلم برداری شده اند ، تبدیل به یک vlogger شوید

 

برای ویرایش ویدیو ، اگر از مک-mac استفاده می کنید ، iMovie کاملاً قادر به انجام ویرایشهای اولیه ویدیویی است. کاربران ویندوز هم که می توانند از نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو مانند Lightworks یا Shotcut برای ویرایش اساسی استفاده کنند.

امیدوارم این بخش از مقاله هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون بتوانید اقدام به افزایش ترافیک سایت خود کنید.تا بخش بعدی این مقاله خدافظ…

اگر در رابطه با این مقاله سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *