وردپرس

یافتن شناسه پست و شناسه صفحه در وردپرس

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که مجبور به یافتن شناسه پست و شناسه صفحه در وردپرس شوید؟

هنگام کار کردن بر روی وردپرس، ممکن است به این شناسه ها نیاز داشته باشید تا ویژگی های خاصی را به وب سایت خود اضافه کنید. ID یا همان شناسه یک شماره منحصر به فرد است که یک مورد خاص را در پایگاه داده وردپرس شما مشخص می کند. هر پست، صفحه، دسته، برچسب، نظر و کاربر در وردپرس دارای شناسه منحصر به فرد خود است.

در این مقاله، نحوه یافتن شناسه پست و شناسه صفحه در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

چه زمانی باید از شناسه پست و شناسه صفحه در وردپرس استفاده کنید؟

وردپرس از یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر پست وبلاگ، لندینگ پیج، نظر، کاربر، دسته بندی و برچسب در وب سایت شما استفاده می کند.

اگر از یک افزونه وردپرس استفاده می کنید که برای افزودن یک ویژگی یا جلوه بصری به شناسه خاصی برای یک صفحه یا پست نیاز دارد، یافتن این اطلاعات مهم است. به عنوان مثال، می توانید از یک افزونه برای اضافه کردن زیرنویس برای پست ها و صفحات با استفاده از شناسه پست و شناسه صفحه مربوطه استفاده کنید.

به طور مشابه، فرض کنید می خواهید یک پست وردپرس خاص را از صفحه اصلی خود پنهان کنید. شما به شناسه دقیق صفحه و شناسه پست نیاز دارید تا آنها را از نمایش در صفحه اصلی خود حذف کنید.

با این حال، بیایید ببینیم چگونه می توانید شناسه صفحه و شناسه پست را در وردپرس پیدا کنید.

بیشتر بدانید:

نمایش و پنهان کردن دسته ها در وردپرس

نحوه یافتن شناسه پست و شناسه صفحه در وردپرس

در وردپرس، پست ها و صفحات دو راه اصلی برای افزودن محتوا هستند. پست ها عمدتا برای مقالات استفاده می شوند، در حالی که صفحات برای محتوای ثابت و استاتیک استفاده می شوند.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید پست ها و صفحات خود را فیلتر کنید یا آنها را از برخی ویژگی ها حذف کنید. در چنین سناریویی، ممکن است به شناسه پست و صفحه خود نیاز داشته باشید.

بیایید با بررسی نحوه یافتن شناسه پست در وبلاگ وردپرس خود شروع کنیم.

از پنل مدیریت وردپرس، به صفحه Posts » All Posts  یا همان نوشته ها >> همه ی نوشته ها بروید و پستی را که به شناسه آن نیاز دارید پیدا کنید.

ساده ترین راه برای مشاهده شناسه پست این است که ماوس خود را روی عنوان پست قرار دهید.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، URL ویرایش پست شما در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود. اکنون، به عددی که بین «post=» و «&action» قرار می‌گیرد، نگاهی بیندازید.

دیدی! این شناسه پست وردپرس شماست.

در مثال بالا 25 است.

همچنین می توانید شناسه پست وردپرس خود را در صفحه ویرایشگر پست مشاهده کنید. هنگامی که یک پست را برای ویرایش باز می کنید، URL ویرایش پست در آدرس مرورگر شما ظاهر می شود.

این همان URL است که وقتی ماوس خود را روی عنوان پست نگه داشتید در پایین صفحه ظاهر شد.

عددی که بعد از “post=” و قبل از “&action” آمده شناسه پست است.

اکنون می توانید از همین روش برای یافتن شناسه صفحه وردپرس خود نیز استفاده کنید. تنها تفاوت این است که به جای پست ها باید به منوی Pages بروید.

امتیاز دهی کاربران
5 (3 رای)
منتشر شده توسط
admin