وردپرس

ویرایش فوتر در وردپرس

آیا نیاز به ویرایش فوتر وب سایت وردپرس خود دارید؟ قسمت پایین صفحه در پایین درهر صفحه از سایت وردپرس شما فوتر سایت است.

راه های مختلفی برای ویرایش فوتر در وردپرس وجود دارد که صاحبان وب سایت می توانند از این فضا استفاده کنند و آن را شخصی سازی کرده و گزینه های مفیدی در آن قرار دهند.

در این مقاله ما قصد داریم تا آن را به صورت گام به گام به شما نشان می دهیم.

فوتر چیست؟

فوتر در وردپرس قسمت پایینی وب سایت شما است که بعد از قسمت محتوای اصلی ظاهر می شود. به طور کلی در تمام صفحه از وب سایت وردپرس شما وجود دارد.

بسیاری از مبتدیان این قسمت را نادیده می گیرند، اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را برای بازدیدکنندگان خود مفیدتر کنید. حتی می توانید از فوتر خود برای تقویت سئوی وردپرس و کسب و کار خود استفاده کنید.

تمام قالب های برتر وردپرس دارای یک قسمت ویجت پاورقی هستند که ویرایش آن آسان است. می‌توانید با افزودن ویجت‌ها، حذف پیوندها، افزودن کد و حتی ایجاد فوترهای کاملاً سفارشی برای صفحات مختلف، این بخش را بهبود ببخشید.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه ویرایش فوتر در وردپرس بیندازیم.

افزودن ابزارک در پاورقی در وردپرس

بسیاری از تم های برتر وردپرس دارای قسمت ویجت در پاورقی هستند.

مطالب مرتبط:

ابزارک های وردپرس چه هستند؟

می‌توانید از بخش‌ ویجت برای افزودن متن، تصاویر یا لینک های دسترسی سریع، قوانین و مقررات  و سایر صفحات مهم خود استفاده کنید.

افزودن متن و عکس بسیار ساده است. برای انجام این کار، به Appearance » Widgets بروید و سپس روی نماد + اضافه کردن بلاک در بخش «Footer Sidebar» کلیک کنید.

برای افزودن یک ویجت، به سادگی روی بلوک کلیک کنید تا به طور خودکار نمایش داده شود.

توجه داشته باشید که بسیاری از قالب ها دارای چندین ناحیه ویجت پاورقی هستند و ممکن است از آنها به شکل های متفاوتی استفاده کنند. پس از افزودن ویجت‌ها، می‌توانید پیش‌نمایش وب‌سایت خود را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که در جایی که می‌خواهید ظاهر شده اند.

 

افزودن لینک در قسمت ویجت پاورقی وردپرس

 

همچنین ممکن است برای ویرایش فوتر بخواهید پیوندهایی به صفحات، پست‌ها و دسته‌های مختلف در قسمت پایین صفحه وب سایت خود اضافه کنید.

وردپرس یک راه آسان برای مدیریت آن پیوندها با استفاده از منوها دارد. به Appearance » Menus بروید و روی «ایجاد منوی جدید» کلیک کنید.

 

وردپرس از شما می خواهد که یک نام برای منوی جدید خود ارائه دهید.

نامی را وارد کنید که به شما کمک کند بعدها به راحتی این منو را شناسایی کنید، سپس محل پاورقی مربوطه را انتخاب کنید و روی دکمه “ایجاد منو” کلیک کنید.

 

منوی شما اکنون آماده است و می توانید شروع به افزودن لینک به آن کنید.

به سادگی صفحات، پست ها یا دسته بندی ها را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و به منوی خود اضافه کنید.

پس از تکمیل سفارشی کردن منو، روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

منوی شما اکنون آماده است تا به قسمت ویجت پاورقی وردپرس اضافه شود. به سادگی از صفحه Appearance » Widgets در پنل مدیریت وردپرس خود دیدن کنید.

بعد، روی نماد + کلیک کنید، «Menu» را جستجو کنید، سپس روی بلوک «Navigation Menu» کلیک کنید.

پس از آن، منوی پاورقی خود را از منوی کشویی انتخاب کنید و در صورت تمایل به ویجت خود عنوانی بدهید. عنوان در بالای منو در فوتر شما ظاهر می شود.

 

سپس، برای ذخیره تغییرات خود، روی دکمه «به‌روزرسانی» کلیک کنید.

 

اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا لینک های فوتر خود را در عمل مشاهده کنید. اگر به مجموعه دیگری از پیوندها نیاز دارید، به سادگی همان مراحل را دوباره تکرار کنید.

امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
منتشر شده توسط
admin