شورت کات های صفحه کلید

شورت کات های صفحه کلید ویندوز – بخش دوم

هرچه بیشتر شورت کات های صفحه کلید ویندوز را بدانید کارتان با کامپیوتر راحت تر و سریعتر خواهد شد.

در این مطلب می خواهیم به ادامه ی آموزش بپردازیم.

بخش اول را می توانید در شورت کات های صفحه کلید ویندوز – بخش اول مطالعه کنید

 

ترفندهای پیشرفته شورت کات های صفحه کلید ویندوز :

F2: Rename

به سادگی یک فایل را انتخاب کرده و F2 را بزنید تا نام جدیدی به آن اختصاص دهید. این شورت کات همچنین به شما امکان می دهد متن را در برنامه های دیگر ویرایش کنید – به عنوان مثال F2 را در Microsoft Excel بزنید ، و می توانید محتوای سلولی که در آن هستید را ویرایش کنید.

F5: Refresh

F5 یکی دیگر از پرکاربرد ترین شورت کات های صفحه کلید ویندوز است. این کلید صفحه را رفرش می کند – این یک ترفند خوب است که می توانید از آن در Explorer یا مرورگر وب خود استفاده می کنید. پس از رفرش ، آخرین نسخه صفحه را مشاهده خواهید کرد.

Win+L: Lock your computer

با استفاده از این کلید های ترکیبی ، کامپیوتر خود را از چشم هر کنجکاوی در امان نگه دارید.

 Win + L سیستم را قفل می کند و شما را به صفحه ورود به سیستم باز می گرداند ، بنابراین هرگونه اسنپ برای دسترسی مجدد به رمزعبور حساب کاربری خود نیاز خواهید داشت.

این کلید های ترکیبی یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین شورت کات های صفحه کلید ویندوز هستند.

Win+I: Open Settings

هر زمان که می خواهید تنظیمات ویندوز را بررسی کنید ، این کلید های میانبر صفحه کلید را بزنید تا صفحه ی تنظیمات ظاهر شود. همچنین می توانید از Win + A برای باز کردن پانل Action Center استفاده کنید که اعلان ها را نشان می دهد و دسترسی سریع به تنظیمات خاص را فراهم می کند.

 

Win+S: Search Windows

تسک بار ویندوز دارای یک جعبه جستجوی مفید است که به شما امکان می دهد Cortana را امتحان کنید یا برنامه ها و پرونده های ذخیره شده خود را جستجو کنید. با این میانبر صفحه کلید مستقیماً آن را باز می کنید ، سپس عبارات جستجوی خود را تایپ کنید.

 

Win+PrtScn: Save a screenshot

نیازی به باز کردن یک ابزار اختصاصی اسکرین شات نیست.

Win + PrtScn اسکرین شات کل صفحه را گرفته و آن را به عنوان یک فایل PNG در یک پوشه Screenshots در داخل پوشه Pictures ذخیره می کند. همزمان Windows نیز تصویر را در کلیپ بورد کپی می کند. اگر نمی خواهید کل صفحه را بگیرید ، ترکیب Alt + PrtScn فقط از پنجره فعال عکس می گیرد ، اما این تصویر را فقط در کلیپ بورد کپی می کند ، بنابراین یک فایل ذخیره شده دریافت نخواهید کرد.

 

Ctrl+Shift+Esc: Open the Task Manager

Task Manager پنجره شما برای ورود به سیستم عامل ویندوز شما است ، از برنامه های باز گرفته تا فرایندهای پس زمینه.

بدون توجه به اینکه از چه برنامه ای استفاده می کنید ، این میانبر تسک منیجر را فراخوانی می کند.

 

Win+Ctrl+D: Add a new virtual desktop

دسک تاپ های مجازی صفحه های ثانویه ای را ایجاد می کنند که می توانید برخی از برنامه ها و پنجره های باز خود را ذخیره کرده و فضای کاری اضافی به شما بدهد.

این میانبر به شما امکان می دهد یک دسک تاپ مجازی ایجاد کنید. روی دکمه Task View در سمت راست کادر جستجوی تسک منیجر کلیک کنید تا از یک دسک تاپ به میز کار دیگر بروید

Win+X: Open the hidden menu

ویندوز دارای یک منوی Start پنهان است که منوی Quick Link نامیده می شود و به شما امکان دسترسی به تمام قسمتهای اصلی سیستم را می دهد. از اینجا ، می توانید مستقیماً به Device Manager بروید تا سخت افزارهایی مانند چاپگرها یا صفحه کلیدها را که در حال حاضر به سیستم متصل هستند ، بررسی و پیکربندی کنید. یا می توانید به سرعت پنجره خط فرمان PowerShell را برای دسترسی به دستورات پیشرفته ویندوز بالا بیاورید.

Win+E

این شورت کات میانبری برای باز کردن فایل اکسپلورر است. زمانی که کلید ترکیبی Win + E کیبورد زده شود، مای کامپیوتر ویندوز باز می شود.

 

Win+K

کلید ترکیبی Win + K مخصوص ویندوز 10 بوده و زدن این شورت کات موجب باز شدن پنل Connect در گوشه سمت راست پایین دسکتاپ ویندوز 10 می شود تا به شبکه وایفای وصل شده، تجهیزات بی سیم، دستگاه های صوتی بی سیم و بلوتوث متصل به کامپیوتر یا لپ تاپ را مشاهده کرده و وصل یا قطع کرد.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد ممنون می شویم در بخش نظرات شورت کات دیگری را که ما فراموش کردیم اعلام کنید

 منبع

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *