تفاوت پهنای باند و ترافیک

تفاوت پهنای باند و ترافیک انتقال داده

دو کلمه ی پهنای باند و ترافیک در اینترنت و به ویژه در سایت های میزبان وب زیاد استفاده می شوند با این حال ، از نظر فنی ، بین این دو اصطلاح کاملاً تفاوت وجود دارد که در این مطلب ما به تفاوت پهنای باند و ترافیک می پردازیم. پهنای باند حجم داده هایی را که می توان در واحد زمان منتقل کرد نشان می دهد. ترافیک اندازه گیری میزان داده های منتقل شده از وب سایت شما است.

بنابراین..

اگر پهنای باند زیاد باشد ، وب سایت سریعتر بارگذاری می شود زیرا می تواند داده های بیشتری را در هر ثانیه منتقل کند. این بدان معنا نیست که انتقال داده زیاد خواهد بود ، زیرا میزان داده منتقل شده بستگی به تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما و اندازه پرونده صفحات وب سایت شما (شامل پرونده های تصویری ، صوتی و تصویری و غیره) دارد. هرچه تعداد بازدید کنندگان بیشتر باشد ، میزان داده منتقل شده از وب سایت شما نیز بیشتر خواهد بود و انتقال داده نیز بسیار بزرگتر خواهد بود.

پهنای باند و اتصال به اینترنت

پهنای باند معمولاً به صورت بیت در ثانیه (bps) یا بایت در ثانیه بیان می شود. این واحد اندازه گیری از دستگاه ورودی خروجی (I / O) است.
به عنوان مثال مودمی که برای اتصال به اینترنت از آن استفاده می کنیم دارای حداکثر پهنای باند خاص (مثلاً 56 Kbps) باشد. از طرف دیگر ، یک مودم کابل می تواند داده های بیشتری را در هر ثانیه منتقل کند و معمولاً دارای پهنای باند در حدود 200 – 1000 Kbps است. یک خط T1 به اینترنت می تواند با سرعت 1.5 Mbps یا بالاتر منتقل شود.

الزامات انتقال داده برای وب سایت ها

انتقال داده ها با بایت ، کیلو بایت (KB) ، مگا بایت (MB) یا گیگ بایت (GB) اندازه گیری می شود. اگر یک وب سایت در هر ماه 100000 صفحه با متوسط اندازه پرونده 20 KB داشته باشد ، انتقال اطلاعات در هر ماه 2 گیگابایت خواهد بود. تقریبا 80٪ وب سایتهای اینترنتی کمتر از 5 گیگابایت انتقال داده در ماه استفاده می کنند.
تفاوت پهنای باند و ترافیک
30 گیگابایت پهنای باند ماهانه یا انتقال داده به حدود 30،000 بازدید کننده منحصر به فرد در روز معادل می شود. وب سایت به طور متوسط  کمتر از 250 مگابایت پهنای باند در ماه استفاده می کند و روزانه حدود 50 بازدیدکننده را دریافت می کند ، بنابراین تنها سایت های بسیار محبوب تا کنون از 30 گیگابایت فراتر رفته اند.

حقایقی در مورد پهنای باند نامحدود

برخی از شرکت های میزبانی ادعا می کنند که پهنای باند نامحدود ارائه می دهند. اگر شرکت میزبان شما واقعاً پهنای باند نامحدود را به هر قیمتی ارائه داد ، مدت طولانی در تجارت دوام نخواهد آورد. بنابراین حتما شرایط آنها را جویا شوید
اگر شرایط خدمات آنها را بخوانید ، چیزی مشابه را پیدا خواهید کرد:
“هر زمان وب سایت کاربر به اندازه ای از پهنای باند استفاده کند که بر عملکرد سایر سایت های روی سرور تأثیر بگذارد ، ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که هاست او را مسدود کنیم.”
این بدان معناست که اگر میزبان احساس کند که وب سایت کاربر نسبت به مبلغی که او پرداخت می کند ، پهنای باند بیشتری مصرف کرده باشد ، بدون سرویس او را می بندند. البته منابع هر سرور تنظیم شده است تا از میزان مشخصی از ترافیک تجاوز نکند ، بنابراین استفاده از پهنای باند بیشتر توسط هر کاربر بطور خودکار تأثیر خود را روی سایر سایت های آن سرور خواهد گذاشت.
سوال این است که آنها چه نوع پهنای باندی را بیش از حد می دانند؟ 1 گیگابایت ، 2 گیگابایت ، 3 گیگابایت ، 5 گیگابایت و غیره
آیا پهنای باند آنها واقعاً نامحدود یا بدون اندازه است؟
اگر آنها پهنای باند را اندازه گیری نمی کنند، چگونه می دانند شخصی زیاد استفاده می کند؟
چگونه می توانند سرورهای خود را از تمام شدن منابع حفظ کنند؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *